Всім відома фраза про те, що автомобіль — це не розкіш, а засіб пересування. На жаль, з цим твердженням не можуть погодитися мільйони українців, в тому числі і власники такої важливої, але не найбільш високооплачуваної професії, як вчитель. Наприклад, Андрій Лемішко – до речі, кандидат економічних наук – збирав на машину з салону близько 6-7 років. Тепер його сімейним автомобілем є Chery Tiggo 7 Pro. Зовні це дійсно красивий кросовер з просторим салоном і високий кліренс. Андрій Лемішко за кермом Cherry вже півтора року, тому може поділитися досвідом експлуатації, тим, як вибрав транспортний засіб і чому зупинився на Tiggo.
Коротка передісторія
Добрий день. Мене звати Андрій Лемішко. А ще я викладач в економічному університеті у Львові. І, ні, у мене немає проблем з вживанням алкоголю, хоча вступна промова чимось схожа на те, як починають розповідати про себе в клубах анонімних алкоголіків. Я просто хочу Трохи ввести в курс справи читача, який не знає, як йдуть справи у викладачів у сфері вищої освіти, скільки вони заробляють в Україні, і, відповідно, який автомобіль може собі дозволити, за умови, що у них немає багатих дружин, батьків або матерів. Якщо ця частина вам нецікава, то перегорніть трохи до розділу — «Моя перша машина» або «Чому саме« Cherry Tiggo 7». Мені
34 роки. Якщо не брати до уваги студентські підробітки, то моїм першим місцем роботи став Львівський торговельно-економічний університет у 2012 році. Я була тут викладачем-стажистом, аспірантом, заступником декана, а зараз є доцентом кафедри маркетингу з науковим ступенем кандидата наук. У кращі роки, без урахування додаткового заробітку, моя зарплата становила близько 500 гривень за долар. У мене є квартира у Львові — дісталася мені у спадок від батьків, тому постійні витрати обмежуються комунальними платежами та харчуванням. У мене є дитина і дружина, яка теж працює, але заробляє трохи менше.
Так, хоча Андрій Лемішко обрав професію вчителя, він прекрасно розуміє, що 500 доларів на сім’ю – це дуже мало. Тому вже 7 років постійно шукає підробітки. Фактично ці гроші були заощаджені на покупку автомобіля. Потім, 2 роки тому, дружина отримала невеликий спадок від бабусі, і десь накопичувала пенсії за 2,5 тисячі доларів. Саме після цього ми почали активно замислюватися про покупку сімейного автомобіля, який би задовольнив наші потреби.
Перший автомобіль Андрій Лемішко — старенький «Ланос»
Я навчився водити Lanos свого батька. Він використовував його як літній транспортний засіб на вихідні. А в будні дні він періодично експлуатувався мною. Описувати подробиці про цей автомобіль не має сенсу. Обслуговував не я, машина не моя. Можу лише сказати, що це Lanos польського виробництва з двигуном 1.5 SOHC. Батько сказав: що з ним ніколи не було ніяких проблем. Але вік, так чи інакше, бере своє. І якщо будучи студентом або на початку своєї викладацької кар’єри, я любив кататися на цьому «Ланосі», то вже вийшовши заміж і обзавівшись сім’єю, звичайно, ніколи не розглядав його на роль сім’янина.
Чому Андрій Лемішко вибрав Chery Tiggo 7 Pro?
Якщо хочеться короткої відповіді, без текстів пісень, то основна причина мого вибору — обмежений бюджет і відсутність адекватної альтернативи серед машин з салону. Нижче трохи більш розгорнуту відповідь на питання «Чому Андрій Лемішко вибрав саме Chery Tiggo 7 Pro».
Йшов 2021 рік. Наша сім’я так чи інакше звикла до пандемії коронавірусу. Власного автомобіля у нас не було. Зрідка все-таки брав татові ланоси, Але з дружиною і підростаючим сином (йому тоді було 7 років) тут було тісно, а низький кліренс з виїздами на вулицю з хорошого асфальту перетворився на муку. У планах (вони ще залишаються нереалізованими, але актуальними) є ще одна дитина. Тому, враховуючи бюджет — близько 20-22 тисяч доларів, вони стали потихеньку розглядати варіанти покупки власного автомобіля.
Основні критерії вибору:
- високий кліренс + простір в салоні = бажано кросовер;
- автоматична коробка передач, так як дружина теж здала праворуч, але після досвіду «механіки» на автокурсах захотілося тільки «автомата»;
- достатній рівень безпеки;
- Хороші мультимедійні варіанти.
Більшу частину часу автомобіль планувалося експлуатувати у Львові, в тому числі в пробках, і перш за все для їзди з дитиною по секціях і т. д. Тому особливих вимог до обсягу і потужності двигуна не було, повний привід теж не потрібен.
З урахуванням бюджету можна було розглянути практично будь-який б / у європейський, японський або корейський кросовер з відносно невеликим пробігом. Але ринок вживаних авто у Львові досить специфічний. Дуже багато аутбідерів і посередників, які працюють з «єврономерками» і «американцями». Загалом, можна було б вникнути в питання, найняти збирача, який перевірить пробіг і те, наскільки «не побитий і не пофарбований» той чи інший варіант. Але вільного часу для цього катастрофічно не вистачало, Ми з дружиною вирішили, що візьмемо тільки нову машину, щоб у нас не було критичних проблем з нею протягом 5-8 років.
Теоретично на наш бюджет можна було б взяти який-небудь корейський, на зразок Hyundai Venue, або, скажімо, Suzuki Vitara або Skoda Kamiq. Але це був би варіант з дуже поганою конфігурацією. Тому спочатку вони дивилися в першу чергу в бік китайців.
Насправді у нас було три варіанти:
- Хавал» (https://haval-ukraine.com/). В основному ми дивилися на Haval H6, який ось-ось мав дебютувати в Україні. Колега з університету кількома роками раніше взяв H4 Blue Label з салону і залишився в цілому задоволений. Також читав в інтернеті, що кілька років тому Great Wall Motors переманила провідних інженерів з Volkswagen, що було пов’язано з рубежем популярності її автомобілів;
- Geely (https://geely.in.ua/). Заманливо було, що ці «китайці» не так давно купили концерн Volvo, знаменитий своїми безпечними автомобілями для сімей. Фактично всі технології шведів довелося перекочувати на китайські автомобілі. Тут розглядали в першу чергу Geely Atlas Pro;
- «Cherry» (https://chery.ua/). Я читав про цього виробника, що він нещодавно уклав партнерські угоди з Jaguar, тобто теж в якійсь мірі отримав доступ до передових автомобільних технологій, плюс «британська» допомога з проектуванням та інжинірингом. Схоже, що «Ягуари» і Land Rover для китайських покупців виробляються на заводі Chery. Ми розглянули Chery Tiggo 7 Pro, допомогли його створити фахівці компаній «Jaguar» та «Land Rover». У двох знайомих «Вишенька» вже була відразу, і обидва поділилися позитивним загальним враженням від операції.
Ми вирішили піти до дилерів. На початку осені ми відвідали представництва цих трьох «китайців». Додатково ми теж заїхали подивитися на Hyundai і Toyota, але, скоріше, заради «шоу» — щоб переконатися, що ці варіанти нам не підходять.
- «Хавал» у Львівському Автомобільному Домі в автосалоні мала лише кілька автомобілів, одна на пробній траві. Модель Haval H6 мені сподобалася в плані дизайну, але під час поїздки коробка передач вела себе дивно, або до неї потрібно звикнути, або справа в налаштуваннях, але рухатися без ривка не вийшло. Менеджер переконаний, що це тільки на тестовому автомобілі, Нібито «мізки» «вміють» підлаштовуватися під стиль водіння власника, а у випадку з тест-драйвом автомобілем це практично неможливо. Ще один спірний момент — якість оббивки сидінь, на тестовому автомобілі пробіг склав приблизно 4 тисячі, а водійське місце вже виглядало абсолютно новим, з потертістю по краях. Ціна трохи вище нашого бюджету, але нам сказали, що на початку 2022 року можна буде взяти модель 2021 року значно дешевше. Додаткові опції рекомендуються, але продаються без них, за прайс-листом. Знайома мені розповіла, що, наприклад, в «Фольксвагені» практика така, що треба «вішати масовку» і взяти машину чисто по комплектації за прайс-листом практично неможливо.
- Другою зупинкою стала «Галичина-АВТО», де автомобілі «Вишенька» представлені у Львові. У брата моєї дружини є Chery Tiggo 7 Pro, ми не раз їздили в цій машині як пасажири. Відповідно, в першу чергу було цікаво оцінити ходові якості з точки зору водія. Працює варіатор дуже добре, і різниця на тлі «Хавали» відчувалася відразу. Незважаючи на велику вагу автомобіля і 1, 5-літровий мотор на 147 «коней», дефіциту потужності я особисто не відчував. Підвіска працювала помірно м’яко. Так, Звукоізоляція в салоні не ідеальна, але автомобіль явно не з преміум-сегмента. Також запропонували протестувати в автосалоні старшого брата — Tiggo 8 Pro, чисто для порівняння. До речі, різниця в шумоізоляції є, але не дуже велика;
- Третім пунктом призначення є Radar Service, де продається Geely. До речі, є ще «Вишенька». Але раніше я про це не знав, тому можна було побачити відразу обидві машини в одному місці. Наша версія Geely Atlas Pro була поза бюджетом. Якщо я не помиляюся, він просто подорожчав, що трохи шокувало нас, Адже за умовні 24 тис. грн можна розглянути ще більше варіантів, в тому числі серед дійсно перевірених брендів. Так, автомобіль потужніший, але на дорозі його особливо не відчуваєш. Щоб взяти дійсно добре укомплектовану машину, потрібно було б витратити близько 26 тис. дол. Відповідно, у нас залишилося всього два варіанти.
Виникла ідея подивитися на маловідомий Jetour X70. Але дружина сказала, навіщо це нам, адже мені сподобався Chery Tiggo 7 Pro, можна уточнити у брата на технічне обслуговування, подивитися, як виглядає салон через півтора року експлуатації. Так і зробили, після чого прийняли остаточне рішення на користь Вишні.
Коментар Андрія Лемішка про іржавий кузов і складнощі з продажем
Відразу варто попередити коментарі про прогнилому кузові через пару років і про те, що в подальшому цей автомобіль вигідно не продавати. З першим я не згоден, так як «китайці» все ж зробили для себе висновки. У моєму автомобілі заявлено наявність цинкування, плюс є гарантійні зобов’язання.
Я повністю згоден з другим запереченням щодо вигідного перепродажу. За освітою я економіст, тому тут навіть сперечатися не будуть. Це не «Тойота» або «німці», які прекрасно котируються на вторинному ринку. Але також метою вигідного перепродажу є наша сім’я для себе Це не так. Ми взяли автомобіль, яким буде приємно експлуатувати певну кількість років. У доларі, звичайно, ціна б/в версії сильно знизиться, а ось в гривні ситуація, як показує стрибок курсу після початку повномасштабної війни, не критична. Скажімо, прямо зараз в національній валюті я б навіть був в плюсі, але продавати машину точно не планую.
Півтора року експлуатації: як оцінює свою «Вишеньку» Андрій Лемішко?
З моменту покупки пройшло близько 1,5 року і 9700 км, тому можна говорити про досвід експлуатації зі знанням справи. На нерівних дорогах підвіска все ще працює досить помітно, хоча під час тест-драйву здавалося, що все дуже м’яко. Але зате їздити в задньому ряду цілком комфортно, немає сильної тряски, дитина, яка захворіла на море в «Ланосі», вже не хворіє заколисуванням (хоча може просто перерости), але все одно відчувається, що машині дуже приємно на ходу.
Керованість на високому рівні, нарікань немає. Розгін, незважаючи на не саму рекордну потужність, теж непоганий. Так, це в першу чергу сімейний автомобіль, але на трасі обгін дається без проблем, так що все відмінно. В цілому досвіду роботи з варіаторами у мене немає, але часто читаю про них не найприємніші відгуки. Особисто мені подобається, як тут в тандемі працює двигун і коробка передач.
Зовнішній вигляд автомобіля радує, з приємних дрібниць — закритий поріг дверей, щоб він не забруднився. Вже з’явилися перші відколи в районі даху. В цілому можна сказати, що лакофарбове покриття «Вишеньки» все ж не ідеальне, але вже не таке, як раніше. Також задоволений інтер’єром автомобіля, обробка розумна, сидіння зручні, максимальна тривалість поїздки без перерви 3,5 години і дискомфорту не було.
Що ще подобається в автомобілі? Дистанційний запуск — це не іграшка, а дійсно корисна річ для зимової експлуатації автомобіля. Є світлодіодна оптика, що є ще одним плюсом для цінової категорії автомобіля. Клімат-контроль працює відмінно, електричний багажник — корисна дрібниця, до якої до того ж звикаєш дуже швидко. Окремої згадки заслуговує, звичайно ж, круговий огляд камери. Вважаю, що ця функція більш корисна і потрібна, ніж парктронік. Ця функція також добре реалізована в Tiggo.
Які недоліки можна виділити? Повного приводу немає, але він спочатку не здавався чимось принципово важливим. Напевно, виділю нестандартні параметри колісних дисків. Навіщо це було зроблено, незрозуміло.
Загалом, і я, і моя дружина із задоволенням їздимо на цьому автомобілі. Покупкою задоволені, за свої гроші — це не просто хороший, а дійсно якісний варіант. Дякую за увагу, щиро, Андрій Лемішко.