За інформацією: Суспільне Вінниця.
Поле маку на Вінниччині. Суспільне Вінниця
Антимонопольний комітет України визнав порушення законодавства з боку Національної поліції України у справі щодо підприємства "Український мак", яке засіяло культуру у Жмеринському районі на Вінниччині.
Про це йдеться на сайті АМКУ. Через арешт посівів та техніки, що використовувалася для збору врожаю, який наклала поліція через підозру в незаконному вирощуванні снодійного маку, на полі псувалися понад 200 гектарів рослин.
"Комітет на засіданні 10 жовтня 2024 року прийняв рішення про порушення Національною поліцією України законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу влади. Зазначену справу розпочато за заявою ТОВ "Український мак" у зв’язку з відмовою йому поліцією у видачі дозволу, необхідного для отримання ліцензії, з огляду на відсутність договору про охорону саме з поліцією охорони", — -йдеться в повідомленні.
У затвердженому Міністерством внутрішніх справ України порядку охорони (наказ від 27.10.2010 № 507) передбачено, що охорона забезпечується підрозділом охорони, яким є поліція охорони та воєнізована охорона.
"Також поліція посилається на положення пункту 18 Категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (постанова Уряду від 21 листопада 2018 р. № 975), і наголошує на нормативній обов’язковості зазначених актів".
Засідання АМКУ. АМКУ
Зі свого боку Комітет наголошує, що здійснює контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, порушенням якого визнаються, зокрема, антиконкурентні дії органів влади, серед яких встановлення не передбачених саме законами України обмежень самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання товарів.
Так, Законом України "Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори", а також іншими законами України не встановлено вимог щодо забезпечення охорони виключно за участю поліції охорони.
"Комітет встановив, що такі дії поліції обмежують суб’єктів господарювання, які мать намір провадити діяльність з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, у виборі суб’єкта охоронної діяльності, що у свою чергу негативно впливає й на останніх. Таким чином, може обмежуватися конкуренція на ринку провадження вказаної діяльності, оскільки можливість її здійснення знаходиться у зв’язку з виконанням встановлених законодавством вимог і обмежень, серед яких й отримання дозволу поліції".
Враховуючи це, Комітет визнав, що Національна поліція України вчинила порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 3 статті 50, абзацом дев’ятим частини другої статті 15 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
"Зокрема, у вигляді антиконкурентних дій органу влади, а саме дій, якими встановлюються не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання товарів, що полягає у відмові у видачі суб’єктам господарювання, діяльність яких стосується обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, дозволу на використання об’єктів і приміщень, призначених для здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, у зв’язку з відсутністю в суб’єктів господарювання, діяльність яких стосується обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, договору про охорону зазначених об’єктів і приміщень з поліцією охорони".