Александр Мотин / Wikimedia
Американська компанія Burger King як і раніше працює в Росії, попри те, що власник бренду пообіцяв піти більше як рік тому.
Про це повідомляє BBC.
Компанія Restaurant Brands International (RBI), якій належить 15% франчайзингового бізнесу фаст-фуду в Росії, повідомила, що "наразі немає нових оновлень, якими можна було б поділитися" щодо її виходу.
У березні 2022 року компанія повідомила, що почала процес виходу з Росії. Критики звинуватили RBI у "підтримці режиму Путіна" через те, що він не відмовився від своєї частки в російському бізнесі.
RBI послалася на складну франчайзингову угоду як причину труднощів у спробі покинути країну. Ця угода є спільним підприємством з трьома іншими партнерами для близько 800 ресторанів.
Президент RBI Девід Шир у березні 2022 року заявив, що головний оператор Burger King у Росії "відмовився»" закривати торгові точки після перших нападів на Україну.
Водночас він додав, що компанія "розпочала процес" продажу своїх 15% частки власності, і що це займе "деякий час".
Відповідаючи на питання про прогрес щодо виходу з ринку РФ за 18 місяців після обіцянки, представник канадсько-американської компанії сказав, що фірма не має оновлень.
Представник RBI заявив, що компанія відмовляється від нових інвестицій і підтримки ланцюжка постачання і не отримувала жодного прибутку від Burger King у Росії з початку 2022 року.
Член групи дослідників Єльського університету, які відстежують дії компаній у відповідь на війну в Україні, Стівен Тіан стверджував, що використання франчайзингових угод як "виправдання" було "зручною димовою завісою". Він зазначив, що таким компаніям, як Starbucks, вдалося розірвати свою угоду в країні та вийти.
"Сказати, що вони [RBI] хочуть піти, але потім зволікати — це не те саме, що фактично залишити Росію. І продовжуючи вести бізнес у Росії через 18 місяців після вторгнення Путіна в Україну, вони підтримують режим Путіна", — сказав Тіан.
Представник RBI заявив, що компанія відмовляється від нових інвестицій і підтримки ланцюжка постачань і не отримувала жодного прибутку від Burger King у Росії з початку 2022 року.
Засновник агентства Moral Rating Agency, яке проводить кампанії проти компаній, які ведуть бізнес у Росії, Марк Діксон закликав RBI розкрити, яких конкретних дій вони вжили під час спроб покинути Росію.
"[Фірма] повинна бути готова розірвати свою угоду… Вона повинна прийняти юридичний ризик, роблячи правильні речі", – сказав він.