Найбільший у світі виробник акумуляторів CATL показав на автосалоні IAA 2025 у Мюнхені нову батарею Shenxing Pro, яка обіцяє розв'язати дві проблеми електромобілів — обмежений запас ходу і тривалу зарядку.
Технологія буде доступна у двох варіантах. Перший — «Super Long Life Long Range Battery». Батарея ємністю 122 кВт-год забезпечує до 756 км запасу ходу за європейським циклом WLTP. Реальний запас ходу, вочевидь, залежатиме від конкретного електромобіля, на якому вона встановлена, але попередні цифри вселяють надію. CATL стверджує, що заряджання батареї з 10% до 80% може займати всього 15 хвилин.
Друга версія називається «Super-Fast Charging». У цьому випадку ємність становить 110 кВт⋅год, але при цьому зарядка від 10% до 80% здійсненна всього за 10 хвилин. Компанія заявляє, що один 10-хвилинний сеанс може збільшити запас ходу за циклом WLTP на 478 км.
Shenxing Pro заснована на літій-залізо-фосфатній (LFP) хімії, відомій довговічністю. CATL заявляє, що батарея втрачає лише 9% ємності після 200 000 км пробігу і зберігає до 70% після мільйона кілометрів і 10 000 циклів зарядки.
Ключ до такого ресурсу — конструкція Wave Cell з технологією cell-to-pack, коли елементи інтегруються прямо в батарейний блок без проміжних модулів. Це дає змогу підвищити частку активного матеріалу акумулятора в обмеженому просторі та компенсувати меншу щільність енергії LFP-елементів.
В Європу CATL заходить серйозно: компанія інвестує €11 млрд у будівництво заводів у Німеччині, Угорщині та Іспанії, а також у створення повного циклу — від перероблювання сировини до випуску й утилізації батарей. Яким автовиробникам першим дістанеться Shenxing Pro, поки не оголошено.