«Через брак водіїв збільшилася кількість аварій». Які порушення виявили під час перевірки перевізників на Буковині

За інформацією: Суспільне Чернівці.

Фото: Cуспільне Чернівці

У Чернівецькій області виявили 64 порушення правил перевезення, щодо половини з них – видали приписи. Це результати перевірок майже 180 автобусів та маршруток, які провели впродовж серпня та розпочали через збільшення кількості аварій за участі пасажирського транспорту в країні. Суспільне Чернівці розповідає, які порушення виявили фахівці та яка за це відповідальність.

"Деякі маршрути перевіряли кілька разів"

Фахівці Укртрансбезпеки та патрульна поліція у серпні перевіряли перевізників міжміських, міжобласних та міжнародних автобусних маршрутів. Їх обстежували на автобусних вокзалах та станціях, зокрема зупиняли водіїв на маршрутах, розповів в етері Українського радіо.Чернівці начальник обласного відділу держнагляду Віталій Пономаренко.

Крім умов праці та графіку роботи водіїв, перевіряли, чи пройшли водії медичне обстеження, техогляд свого транспорту, а також наявність документів на маршрут. Пономаренко каже, під час перевірок зафіксували також 32 порушення, коли у водіїв не було аптечки, вогнегасника або були тріщини на лобовому склі автобуса. У цих випадках перевізникам надали приписи, щоб вони впродовж 10-30 днів усунули порушення.

"Основні акценти, щоб автомобільний транспорт першочергово був технічно справним. Також перевіряли режими праці та відпочинку водіїв, бо водій, який не дотримується режиму, – це людина, яка може у будь-який час потрапити в транспортну пригоду",– каже Пономаренко.

Що кажуть перевізники

Підприємство перевізника Олександра Собка обслуговує десять внутрішніх та міжнародних маршрутів, на яких їздять 80 автобусів. Це напрямки з Чернівців до Варшави, Харкова, Ужгорода, Одеси та Сучави. За його словами, під час перевірок йому надали припис.

"Під час рейдових перевірок у нас виявили один технічно несправний тахограф [пристрій для контролю швидкості та часу праці водія, – ред]. Тут цілковито наша провина. Водії пояснили, що він зламався під час рейсу. На наступний рейс автобус не виїхав", – каже Собко.

Також під час перевірок зафіксували тріщину на лобовому склі автобуса. Собко каже, замінити його – проблема, бо підприємство, яке виготовляло скло розташоване у Запоріжжі й через обстріли призупинило роботу.

"Тому ми деколи змушені випускати автобус, бо нічого не можемо зробити через цю тріщину. Якщо щось серйозне, ми не випускаємо автобус на маршрут. Скло можливо на розборці знайдемо. Намагаємось виконати цей припис", – каже Собко.

"Водії перепрацьовують"

За словами Пономаренка, на деяких маршрутах водіїв мобілізували, тому на решту працівників збільшилося навантаження – вони виконували у два-три рази більше роботи, ніж зазвичай. Через перевтому водіїв, збільшувалася кількість аварій на дорогах. Деякі ДТП були зі смертельними наслідками.

"Є вимоги, скільки часу водій може перебувати за кермом впродовж дня. Він обов'язково має робити перерву. Якщо маршрут становить понад 500 кілометрів, то перевізник має забезпечити не одного водія, а двох чи трьох. Ми зафіксували п'ять випадків, коли людина перепрацювала. За це передбачений штраф – 340 гривень", – розповідає Пономаренко.

За результатами перевірок перевізників штрафували чи надавали їм припис, щоб усунули порушення впродовж 10-30 днів. У випадку внутрішніх перевезень штраф за порушення становить 17 тисяч гривень, для міжнародних – 34 тисячі гривень.

Новости Украины