Жителі Черкас та Черкаського району заборгували за електроенергію 16 мільйонів гривень. Загалом це 16 тисяч боржників.
Із лютого боржникам почнуть відмикати електропостачання, а поки проводять попереджувальні рейди, розповів Суспільному начальник центру обслуговування споживачів товариства «Черкасиенергозбут» Владислав Лук’яненко.
Попереджати людей про відключення електроенергії – процедура обов’язкова, пояснив Владислав Лук’яненко:
«Попередження видають або особисто в руки, або рекомендованим листом з описом. Дається час для того, щоб споживач зв’язався з постачальником і врегулював це питання».
Пані Наталія – багатодітна мати. П’ять років тому її сім’я переїхала до нинішньої квартири. За цей час накопичили борг, який відразу сплатити не мають змоги. Сплачувати, пояснила вона, може лише частинами. Для цього потрібно оформити договір реструктуризації.
В такій ситуації власник має показати, що має якісь певні доходи і в залежності від цих доходів розрахують на скільки місяців його розподілять.
До повномасштабної війни рахунки сплачували вчасно, пояснила пані Наталія. Припинили, коли чоловік втратив роботу:
«Надія тільки на те, що закінчиться війна і чоловік поїде за кордон, до Польщі. Я буду з дітьми, а він – за кордон».
Пан Володимир живе у приватному будинку. Борг, з його слів, погасити в змозі, а причиною несплати називає несправний лічильник:
«Поставили лічильник, два місяці воно нормально рахувало, а потім нарахувало в рази три чи чотири більше. І так тепер щомісяця».
За допомогою до служб ремонту, додав він, не звертався:
«Просто мені нема коли цим займатися. Я ходив у центр обслуговування споживачів, питали скільки я платив. Казав про свою проблему, казав, що в мене є відеофіксація і показники не сходяться. Заборгованість загальна 19 тисяч 137 гривень 52 копійки».
Є і більші борги, зазначив представник «Черкасиенергозбуту» Владислав Лук’яненко.
Згідно з постановою від 29 грудня 2023 року Кабмін скасував заборону на припинення надання житлово-комунальних послуг, нарахування пені та стягнення заборгованості в разі несплати. Після відключення електропостачання споживач зможе його відновити, сплативши суму свого боргу. Перепідключення відбуватиметься за гроші споживачів.
«Побутовому споживачу треба під’їхати у свій центр обслуговування споживачів, і якщо стовідсотково все оплачено, компенсувати відключення, підключення, оплатити цю послугу і їм усе відновлять. Але при цьому люди повинні розуміти, що підключення за кілька робочих днів», – пояснив начальник центру обслуговування споживачів товариства «Черкасиенергозбут» Владислав Лук’яненко.
Загалом жителі області заборгували за електроенергію тридцять три мільйони гривень, розповів начальник відділу по роботі з побутовими споживачами Микола Косточка. Це п’ятдесят тисяч споживачів.