Чи готуються українці до відключень світла? Чи є попит на генератори та зарядні станції

Фото: попит на генератори та зарядні станції залишається через можливі відключення світла (Віталій Носач, РБК-Україна) Автор: Олександр Білоус

Попит на генератори та зарядні станції в Україні суттєво знизилися в порівнянні з піковими значенням осені. Але він вищий, ніж влітку 2022 року.

Про це в коментарі РБК-Україна повідомили в прес-службі мережі торговельних центрів «Епіцентр».

Як зазначили в прес-службі, у перші тижні літа попит на обігрівачі був значно нижчим у порівнянні з минулим роком. Продажі цієї категорії в «Епіцентрі» з 1 по 20 червня цього року були більш ніж вдвічі нижчими, ніж за аналогічний період 2022-го, коли українці розмітали обігрівачі, побоюючись дефіциту газу та можливих проблем з опаленням взимку.

«Також можемо констатувати зниження попиту на павербанки та автомобільні акумулятори, яких за вказаний період було продано на 32% і на 6% менше», — повідомили в «Епіцентрі».

Водночас відзначається зростання об’ємів реалізації бензинових (в 2 рази) і дизельних (майже в 3 рази) генераторів, світильників на сонячних батареях (в 3,5 рази) та зарядних станцій типу EcoFlow (у 2,2 рази).

Об’єми продажів цих категорій нижчі у порівнянні з піковими скачками попиту, які спостерігались восени минулого року, але й значно перевищують показники початку торішнього літа, зазначили в прес-службі.

«А з урахуванням можливих перебоїв з електропостачанням у години пікових навантажень на енергомережу, цього літа можна прогнозувати підвищений інтерес і до нових систем охолодження та кондиціонування з власними акумуляторами. Наприклад, холодильників Ecoflow Glacier та кондиціонерів EcoFlow Wave, які вже почали постачатися на український ринок», — зазначили в «Епіцентрі».

Що купують українці на початку літа

Окрім зазначених товарів, позитивну динаміку продажів у період з 1 по 20 червня демонстрували товари для тварин (+42%), предмети побутової хімії та особистої гігієни (+37%), пледи (+36%), вази (+30%), столові прибори (+19%) тощо.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року також слід спостерігається зростання продажів у деяких категоріях будматеріалів, побутової техніки та електроніки.

Наприклад, реалізація товарів категорії покрівля зросла на 71%, облицювальна цегла — на 38%, будівельна хімія — на 32%, газобетонний блок і фарби — на 26% і 23% відповідно, а меблі — на 15%. З побутової техніки та електроніки найбільше зросли категорії ігрових консолей (в 2,5 рази), портативної акустики (на 73%), плит (на 36%), посудомийних машин (на 31%) і телевізорів (на 22%).

Також можна відзначити зростання продажів дитячих товарів (особливо дитячих автокрісел, іграшок, одягу та взуття) і канцтоварів (паперу, шкільного текстилю, товарів для офісу), повідомили в «Епіцентрі».

Попит минулого року

Влітку 2022 року в очікуванні проблем взимку попит на обігрівачі в Україні злетів у 20 разів. З жовтня минулого року розпочалися багатогодинні відключення електроенергії в Україні через ракетні обстріли росіянами енергетичної інфраструктури. Тому значно зріс попит на електрогенератори та зарядні станції. Приблизно з 10 лютого дефіциту в енергосистемі України не спостерігається.

Джерело

Новости Украины