Німецький виробник вирішив розгорнути загальнодоступні зарядні станції в туристичних місцях Європи, щоб прискорити перехід на електричні автобуси далекого прямування.
З 2026 року Daimler Buses почне встановлювати потужні зарядки для електробусів у популярних туристичних точках — на паркінгах біля парків розваг, у великих містах та інших місцях з високою прохідністю. Компанія хоче розв’язати головну проблему електричного громадського транспорту: зарядної інфраструктури за межами міст катастрофічно не вистачає і міжміські маршрути на електробусах залишаються рідкістю.
Пілотний проєкт стартує наступного року в Кельні (Німеччина). Чотири швидкісні зарядні станції з’являться поруч із центром міста на паркінгу Buspark Cologne на вулиці Kuhweg. Кожна станція зможе видавати до 400 кВт — це набагато потужніша за звичайні нічні зарядки для міських автобусів (50-80 кВт). Заряджатися зможуть електробуси будь-яких марок, станції працюватимуть цілодобово.
Проєкт запускається за підтримки регіонального агентства з енергетики та клімату NRW.Energy4Climate і влади Кельна. Поки що Daimler Buses — єдиний виробник автобусів у Європі, який будує власну публічну зарядну мережу.
За будівництво, експлуатацію та обслуговування станцій відповідає дочірня компанія Daimler Buses Solutions. Вона працює за принципом «під ключ»: власникам паркінгів не потрібно вкладати гроші або організовувати процес — все робить Daimler. Окупаються станції завдяки продажу електроенергії.
За підсумками експерименту влада Кельна оцінить, наскільки потрібною виявиться нова інфраструктура для електробусів далекого прямування.
Ініціатива збігається з виходом нового електричного міжміського автобуса Mercedes-Benz eIntouro, який Daimler представив 3 жовтня на виставці Busworld 2025 у Брюсселі. Автобус із двома батареями може проїжджати до 500 кілометрів на одній зарядці. Для міських маршрутів компанія з 2018 року випускає електричний eCitaro, а до кінця десятиліття планує додати в лінійку туристичні електробуси та моделі на водневих паливних елементах.