Деколи за кермом – адмінперсонал: скількох водіїв комунального транспорту не вистачає у Чернівцях та як це вирішують

За інформацією: Суспільне Чернівці.

Максим Марчук, який працює вчителем трудового навчання та водієм автобусного маршруту №9 у Чернівцях. Суспільне Чернівці

Пасажири автобуса №9, з якими поспілкувалася кореспондентка Суспільного, кажуть, що транспорт на цьому маршруті курсує вчасно – затримки бувають лише у випадку заторів через ремонт на якійсь ділянці.

"Щоранку їду на роботу цим маршрутом. На ньому дотримуються графіка, і мені це подобається. Я бачу графік в інтернеті, бачу рух через GPS, тому довго не чекаю на зупинці", — говорить пасажирка Галина.

За словами іншої пасажирки Поліни, вона їздить цим маршрутом, коли тролейбус №1 заповнений або запізнюється, бо вважає, що автобуси на маршруті №9 курсують частіше.

Керування автобусним маршрутом. Суспільне Чернівці

За кермо сідає адмінперсонал

Наразі комунальний транспорт у місті їздить за графіками. Втім, були й випадки, коли частина транспорту не виходила на маршрути, бо працівники мали відпустки чи були на лікарняному. Начальник тролейбусного управління Григорій Оробець каже, що такі ситуації наразі є винятками.

"Проблема є. Вона – не прямо критично, але близька до критичної, бо, згідно зі штатним розписом, у нас має бути 143 водії тролейбусів і 131 водій автобуса. Наразі водіїв тролейбусів є 92, а водіїв автобусів – 83", — каже Оробець.

За його словами, щоб дотримуватися графіків руху, водіїв просять працювати понаднормово. А, щоб вони мали змогу відпочити, на вихідних за кермо сідають працівники адміністрації.

"Наші колеги, які працюють з понеділка по п'ятницю в адміністрації, у суботу й неділю працюють водіями. Таких випадків в нас багато. І працюють не по вісім годин, а значно більше, тому що насправді немає кого поставити на заміну", — говорить Григорій Оробець.

Григорій Оробець. Суспільне Чернівці

За словами Оробця, частина працівників звільнилася через те, що підприємство не може забронювати всіх водіїв, а тільки 50% від загальної кількості військовозобовʼязаних. Натомість охочих працювати, зокрема і серед жінок, небагато.

"Нових працівників приходить мало. Ті, хто працюють вже 30-40 років, — це люди пенсійного віку, які за станом здоров'я не можуть працювати і які вже хочуть відпочити", — каже Григорій Оробець.

Автобуси Чернівецького тролейбусного управління, які не виїжджають на маршрути. Суспільне Чернівці

Оробець каже, що на підприємстві пропонують ринкову зарплату. Працівник, який щойно працевлаштувався, може отримувати 30 тисяч гривень, а водії з досвідом та вищим класом — до 50 тисяч.

Також на розгляд сесії міської ради зареєстрували проєкт рішення, щоб звернутися до Кабінету Міністрів за дозволом збільшити відсоток заброньованих працівників на підприємстві до 75%. Це рішення ще мають розглянути депутати.

Водночас, якщо ситуація не покращиться, є ймовірність, що на маршрути випускатимуть менше транспорту, каже Оробець.

Новости Украины