Експериментальний електромобіль Renault Filante Record під час нещодавнього заїзду показав середню витрату енергії лише 7,8 кВт-год на 100 км. При цьому середня швидкість перевищила 100 км/год.

Renault представила Filante Record близько року тому. Це одномісний експериментальний автомобіль завдовжки 5,12 метра і заввишки лише 1,19 метра. Заявлена маса автомобіля становить 1 000 кг. З них близько 600 кг припадає на тягову батарею ємністю 87 кВт·год. У компанії відзначали, що використання електронних систем кермування і гальм дало змогу зменшити масу через скорочення кількості механічних компонентів. Додаткову роль у зниженні енергоспоживання зіграли шини з низьким коефіцієнтом опору коченню.
Рекордний заїзд відбувся 18 грудня. Filante подолав 1 008 км менш ніж за 10 годин. За винятком семи хвилин, витрачених на зміну водія, автомобіль рухався без зупинок. Підзарядка під час заїзду не знадобилася. На фініші в батареї залишалося близько 11% заряду, чого, за розрахунками Renault, вистачило б ще приблизно на 120 км. Таким чином, потенційний запас ходу перевищував 1 100 км.




Renault Filante Record 2025
1
2
3
4
Показник витрати енергії можна порівняти з результатом Mercedes-Benz EQXX, який раніше продемонстрував 7,4 кВт·год на 100 км під час свого 1000-кілометрового пробігу. Випробування Renault проходили не на дорогах загального користування, а на закритому полігоні в Марокко і не в зимових умовах. Проте середня швидкість склала близько 102 км/год, що лише трохи нижче поточної середньої швидкості руху на німецьких автобанах, яка, за даними Німецького економічного інституту, становить близько 114 км/год.
Порівняно з початковою версією концепту змінилися і характеристики батареї. На початку 2025 року Renault заявляла про конструкцію типу «осередок-блок», що дає змогу знизити масу завдяки відмові від модульної структури. Проте у підсумковому автомобілі використана серійна батарея ємністю 87 кВт-год від Scenic E-Tech electric. Згідно з даними Renault, така батарея в серійній моделі важить 511 кг.

Суттєві зміни торкнулися й аеродинаміки. Випробування в аеродинамічній трубі показали, що перша версія Filante Record мала значний потенціал для поліпшень. Інженери переробили низку кузовних панелей та оптимізували технічні інтерфейси. У результаті коефіцієнт аеродинамічного опору Cd вдалося знизити приблизно з 0,40 до 0,30.
Renault зазначає, що дані, отримані під час рекордного заїзду, будуть використані під час розробки майбутніх серійних електромобілів. Хоча пробіг в 1 000 км без підзарядки сам по собі привертає увагу, ключовим досягненням проєкту стала вкрай низька витрата енергії. Для порівняння, навіть найефективніші серійні електромобілі з великим запасом ходу, такі як Lucid Air, демонструють мінімальну витрату на рівні близько 12 кВт·год на 100 км за циклом WLTP. При цьому Renault поки не розкриває подробиць про силову установку Filante Record 2025, яка зіграла важливу роль у досягненні такого результату.
