Китай і Індія зупинили купівлю нафти у Росії — ЗМІ

Китай і Індія зупинили купівлю нафти у Росії - ЗМІ

Фото: Совкомфлот Танкери компанії Совкомфлот потрапили під санкції США

У 2024 році імпорт російської сирої нафти до Індії дорівнював 36%, а п’ята частина обсягу імпорту припадала на Китай.

Китай та Індія зупинили торгівлю російською нафтою на тлі нових санкцій США, які спричинили різке зростання тарифів на танкерні вантажні перевезення. Про це повідомляє Reuters у вівторок, 28 січня.

Згідно з даними трейдерів і судноплавних компаній, торгівля російською нафтою, яку завантажували на березень, в Азії зупинилась, бо в Китаї виник великий розрив у ціні між покупцями і продавцями. Це сталося після того, як вартість фрахту танкерів, на які не вплинули санкції США, різко зросла.

Як відомо, 10 січня США запровадили масштабні санкції проти російського ланцюга постачання нафти. Це призвело до різкого зростання фрахтових ставок на танкери, тоді як покупці та порти у Китаї та Індії уникали санкційних суден.

Пропозиції на російську нафту марки ESPO Blend, яка експортується з тихоокеанського порту Козьміно, зросли до 3-5 доларів США за барель до ціни марки ICE Brent на умовах поставки із судна (DES) у Китай після того, як ставки фрахту для танкера Aframax на цьому маршруті підскочили на кілька мільйонів доларів, повідомили три трейдери.

До моменту введення санкцій, стійкий зимовий попит і зміцнення цін на конкуруючі сорти нафти з Ірану призвели до того, що спотові премії на нафту сорту ESPO Blend до Китаю зросли майже до 2 доларів США за барель, що є найвищим показником із початку повномасштабної війни РФ проти України, яка спровокувала знижки до 6 доларів США.

Фінансовий директор індійської компанії Bharat Petroleum Corp Ltd на минулому тижні повідомив агентству, що компанія не отримала жодної нової пропозиції на березневі поставки, як це було зазвичай. У компанії очікують, що кількість вантажів, запропонованих на березень, зменшиться порівняно із січнем і груднем.

У минулому році імпорт російської сирої нафти до Індії дорівнював 36%, тоді як майже п’ята частина обсягу імпорту припадала на Китай.

За даними аналітичної компанії Kpler, останні санкції спрямовані на танкери, які перевозять близько 42% російського морського експорту нафти, у першу чергу до Китаю, хоча танкери, які потрапили під санкції, поступово вивантажують нафту в Китаї та Індії протягом періоду звільнення від санкцій.

Сполучені Штати пояснили Індії, що танкери, завантажені російською нафтою, повинні розвантажитися до 27 лютого відповідно до санкцій, розповів журналістам у п’ятницю міністр нафти Індії Панкадж Джайн. Платежі за нафту на борту суден, які потрапили під санкції, повинні бути здійснені до 12 березня, додав він.

Нагадаємо, Росія скоротила експорт нафти до 16-місячного мінімуму — обсяги скоротилися на 540 тисяч барелів на добу порівняно з піковими показниками в жовтні.

Джерело

Новости Украины