«Ми не кидаємо артистів»: як платформа «На її основі» просуває українських музикантів

За інформацією: Суспільне Тернопіль.

Діана Дадонова. Суспільне Тернопіль

Мета не тільки підтримувати їх, а щоб їхню творчість чули українці, оскільки сучасна українська музика розвивається, вона дуже класна, є багато класних артистів. Не всі мають можливість дізнатись про них, тому ми також допомагаємо українським артистам бути почутими.

У нас також є величезна мета — створювати спільноту, об'єднувати артистів, музикантів, саундпродюсерів, наших партнерів. Тому що часто артисти створюють музику самі або працюють з одним саундпродюсером. Вони не знають, з ким можна попрацювати, до кого звернутися, або навіть просто пожалітися на щось буденне, що щось було складно. І от у нас за понад рік вже майже 100 людей у спільноті.

"Умови грантів дуже прості"

Щоб отримати грант, спочатку потрібно пройти технічний відбір. Аплікант має бути віком від 18 років і жити в Україні. На стримінгових платформах вже має бути зарелізовано мінімум три треки. І демо має бути дуже хороше.

Наступний етап —проджект-менеджер перевіряє відповідність усіх заявок на технічні вимоги. Минулого разу з 200 заявок не пройшло десь 50. Тому що неуважно читають всі обов'язкові умови, не виконують їх. І також треба записати відеовізитку на одну хвилину, аби ми могли побачити, що ця людина розуміє, для чого їй ці гроші. Важливо побачити, кому ми даємо гроші. Далі ми даємо демо вже нашим партнерам, студіям звукопродюсерів, оцінюємо. Потім робимо короткий список із 20. Їх якраз уже відcлухає зіркове журі — люди з індустрії, які вже мають досвід.

"Намагаємось пропагувати рівність"

Ми намагаємося робити журі гендерно рівним, там завжди є жінки-представниці музичної індустрії, бо музичний бізнес гендерно нерівний. У нас дуже часто в преміях і конкурсах чомусь одні чоловіки, а ми намагаємось пропагувати, щоб була рівність. А ще завжди намагаємось запросити людину з війська, бо це важливо. Наші захисники захищають нас і вони також мають оцінювати, яку культуру ми створюємо, в кого ми вкладаємо кошти. І от вони оцінюють впродовж тижня оці заявки і вже формують десятку переможців.

Фінал «Koza music battle». Суспільне Тернопіль

Паралельно у нас ще є глядацьке голосування. І хто займає перше місце відповідно до нього, той теж отримує грант, але суто на запис треку — 60 тисяч гривень. Нагадаю, у нас є п'ять грантів на записи треків — кожен по 60 тисяч, є три гранти на записи треків і промо – по 100 тисяч гривень. І два переможці — перше і друге місця — отримують по 300 тисяч гривень на запис треку, відеокліпу і на промо.

"Ми не кидаємо артистів"

Цього року платформа вперше співпрацювала з "Koza music battle". Це найбільший музичний конкурс серед молодих гуртів у західних областях Україні. Фінал відбувся в Тернополі 12 листопада. Обидва гурти: "Робаний Йот" і "Dakayak" чудово виступили. Мені сподобалось, що вони вміють працювати з публікою.

Гурт, який посів перше місце, — "Dakayak" — отримав грант на 100 тисяч гривень. По факту ці гроші будуть спрямовані на запис треку і на його промоцію в будь-якому форматі: діджитал або офлайн. Ми їх познайомимо зі студіями-партнерами, з якими співпрацюємо. Якщо вони захочуть, то можуть працювати з цими партнерами із студіями, а якщо не захочуть — то зі своїм саундпродюсером або студією, з якою вони працюють. Ми тут не обмежуємо. Окрім всього, ми даємо завжди гайди, як просувати реліз, підтримуємо релізи на наших майданчиках, власних соцмережах, домовляємось про різні інтерв'ю, виступи на радіо. Робимо все, що можливо, тобто ми не кидаємо артистів.

"Не бійтесь або робіть боячись"

Виконавцям, які хочуть підтримки і розвиватися, але бояться, не впевнені, скажу: "Не бійтесь або робіть боячись". Треба стукати в двері. Я бачу, що часто хтось боїться запитати поради, попросити про допомогу, якусь консультацію, бо думають: "Ніхто мені не допоможе". Ви здивуєтесь, але якщо попросити, вам навіть безкоштовно допоможуть, розкажуть, поділяться досвідом.

Діана Дадонова у складі журі під час фіналу «Koza music battle» 12 листопада в Тернополі. Суспільне Тернопіль

Те, що мене дуже вражає, надихає, особливо після початку повномасштабного вторгнення: наша музична індустрія змінилася в кращу сторону, бо ми відійшли від цього такого проросійського формату, там де є оці стосунки продюсер-артист-концертний якийсь там директор, ще щось. І всі зазвичай якось тримали в собі інформацію, не ділились навіть контактами. "От якщо я знаю, як це робити, я тільки сам або сама це буду робити, ні з ким не поділюсь". Після 22-го року я бачу, що з'явилась велика кількість молоді, яка щось робить, і вони не бояться пробувати, вони обов'язково діляться своїм досвідом. Це так само, як от у нас в команді, і загалом в спільноті, артисти спілкуються, кажуть: "Ой, а в мене це спрацювало, це не спрацювало".

"Треба ставитись до цього як до бізнесу"

Мені здається, що музики достатньо ніколи не буде. Пісні створюють, коли артисти рефлексують про своє життя. Дуже часто це рефлексія про життя у війні або втрати когось. Тому музика завжди буде створюватись і нам треба якомога більше україномовного контенту і різного жанру — і поганого, і хорошого, і ці кальян-репи мають бути в нас, тому що у випадку відсутності такої музики, то всі повернуться до російської музики, а нам цього не треба.

І музика для дітей має бути обов'язково. Аудиторія є і треба точно використовувати оцю можливість, якомога більше україномовного контенту створювати, але якість — це теж важливо.

СЕО музичної платформи «На її основі» Діана Дадонова і журналістка Суспільного Соломія Струс. Суспільне Тернопіль

Є артисти, які: "Ну, я просто створюю музику, щоб віддати її". І це окей, таке теж може бути, але все ж таки треба ставитись до цього як до бізнесу, до роботи. Бо якщо більше вкладаєш, тоді отримуєш результати, підтримку фанатів, зростають твої доходи, починаєш заробляти. Можна зареєструвати свій трек, і потім твоя музика лунає на радіо, в магазинах, в барах, тобі платять за це гроші. Багато хто навіть цього не знає. І ми як платформа також розказуємо про це.

"Українській музиці бракує освіти"

Чого зараз бракує українській музиці, то це освіти. Людей, які підтримують музикантів, тобто їхня команда: PR-менеджери, SMM-менеджери, таргетологи або діджитал-спеціалісти. Тому що артист і гурт мають фокусуватися на творчості. Коли в них нема команди чи хоча би кількох людей, які їм допоможуть, вони мають розпорошуватися. Тому цим мають займатися окремі люди. Такої базової або профільної освіти нема. У нас є якісь напрацювання минулих років, умовно з нульових, але вони неактуальні. І от це те, чим ми хочемо займатись в наступному році.

Новости Украины