OSTCHEM запустив виробництво AdBlue на базі Черкаського «Азоту». Сьогодні підприємство здатне виробляти обсяг, що забезпечує 80% українського ринку, і за потреби може наростити виробництво для закриття всього внутрішнього споживання та експорту до ЄС.
Про це повідомляється у прес-релізі компанії.
«Війна позначилась на термінах запуску проєкту, проте акціонер продовжив фінансувати проєкт. Ми налагодили виробництво (на сьогодні обсяги виробництва розчину карбаміду на Черкаському «Азоті» складає 30% від потреб ринку України), збудували сучасну лабораторію, яка забезпечує контроль якості. Підприємство пройшло всі необхідні етапи аудиту та отримання міжнародної сертифікації. Ми здатні стати найбільшим національним гравцем та поступово витіснити імпорт. У наших планах стати сильним гравцем на ринках ЄС, де попит на AdBlue знаходиться на високому рівні», — наголосив Сергій Павлючук, керівник азотного бізнесу OSTCHEM.
Черкаський «Азот» стане єдиним в Україні виробником AdBlue за «прямим методом», тобто методом виробництва реагенту з плава карбаміду. Цей забезпечує дуже високу та стабільну якість за низької ціни. Інші виробники використовують так званий метод «блендингу», тобто технологію змішування гранульованого карбаміду з водою, що збільшує ризики домішок у кінцевому продукті. Щоб виділити свій реагент AdBlue на українському та європейському ринках, OSTCHEM вже зареєстрував власну торгову марку «UKRBLUE».
«Ми віримо, що цей проект не лише дозволить українському виробнику стати лідером на цьому ринку, а й наблизить Україну до запровадження стандарту екологічної безпеки ЄВРО-6, що є однією з вимог Євросоюзу», — зазначив Павлючук.
Зазначається, що виробництво пройшло міжнародний аудит і отримало всі необхідні сертифікати, що підтверджують якість продукту та дозволяють використовувати торгову марку AdBlue. За оцінками OSTCHEM, українська AdBlue має гарні перспективи на ринку ЄС.
Планується оптовий продаж реагенту «наливом» безпосередньо з заводу, а також реалізація продукції через роздрібні мережі, АТП та АЗС. З низкою АЗС вже ведуться переговори щодо встановлення власних заправних станцій AdBlue. Великим споживачем AdBlue стане АПК, що використовує сучасну техніку нового покоління. Окремим напрямком буде реалізація продукції у дрібній тарі об’ємом 10 та 20 л.
На другому етапі планується експорт до найближчих країн ЄС — Литва, Латвія, Румунія, Угорщина та Польща, а також країн, що є найбільшими споживачами AdBlue — Німеччина (рівень споживання — 2,4 млн тонн/рік), Франція (2,1 млн) тонн/рік), Італія (1,3 млн тонн/рік) та Туреччина (726 тис. тонн/рік). За оцінками Group DF, обсяг європейського ринку перевищує 7,2 млн тонн на рік.
Обсяг ринку в Україні у 2022 році становив 23,4 тис. тонн. Ринок скоротився на понад 10 тис. тонн через воєнні дії. Потенціал зростання українського ринку після введення стандартів ЄВРО-4, ЄВРО-5, ЄВРО-6 складає понад 250 тис. тонн.
овідка: AdBlue — спеціальна добавка для дизельних двигунів, що використовується для зниження викидів NO (оксид азоту) автомобілями. Застосування реагенту передбачено стандартами EURO 6 та спрямоване на скорочення викидів шкідливих речовин. Правами на торгову марку AdBlue володіє (Verband der Automobilindustrie e.V. VDA (Асоціація автомобільної промисловості Німеччини)), яка ретельно перевіряє якість продукції як на виробництві, що використовує цю торгову марку, так і в роздрібних мережах.