Навички, які допоможуть ефективно керувати бізнесом

Розвиток та прибутковість бізнесу частіше за все залежать від керівника. Тобто ефективне управління веде до процвітання та масштабування підприємства. Щоб досягати поставлених цілей, потрібно володіти багатьма навичками, набути які можна шляхом навчання та підвищення кваліфікації. На сайті online.novaposhta.education легко знайти необхідну інформацію та освітні програми, необхідні для успішного керування бізнесом.

Найважливіші навички, без яких не обійтись підприємцю

Успішне ведення бізнесу — це така сама навичка, як і саморозвиток або керування фінансами. Тобто можна стати гарним керівником, засвоївши основні правила та способи управління. Таких навичок чимало. Деякі з них є обов’язковими для ефективного керування, а інші допомагають збільшити прибутковість. Загалом для керівника важливо мати такі скіли:

  • ефективне спілкування;
  • всебічний саморозвиток;
  • самоорганізація;
  • емоційний інтелект (емпатія);
  • тайм-менеджмент;
  • планування;
  • нетворкінг;
  • керування фінансами;
  • основи бухгалтерського обліку;
  • ведення переговорів;
  • основи маркетингу;
  • делегування задач;
  • робота з персоналом;
  • оцінка діяльності (як власної, так і підлеглих);
  • контроль.

Також важливо, щоб керівник мав лідерські якості, вмів визначати цілі та створювати покроковий план їхнього досягнення. Не зайвою буде навичка казати «ні», не обурюючи співрозмовника. Перелік необхідних ефективному керівнику навичок чималий, але деяким слід приділити особливу увагу.

Планування

Керівник повинен чітко визначати, що саме має бути зроблено. А ось підлеглі вже повинні розуміти, як це зробити.

Для цього складається письмовий план з чіткими вказівками щодо обсягу робіт, термінів та прибутків. Важливо розставити пріоритети та визначити, які спеціалісти та ресурси знадобляться для досягнення поставлених цілей. Також при плануванні вказують, хто з підлеглих несе відповідальність за кожен етап виконання.

Організація процесів

Керівник має розуміти, які ресурси знадобляться для досягнення поставлених задач. Це стосується не тільки фінансів, але й робітників та обладнання. Тобто при плануванні потрібно розрахувати все таким чином, щоб виконання нових задач не спричинило проблем для поточних. Час робітників та фінансові витрати мають бути розподілені так, щоб поточна робота не зазнала шкоди.

Робота з персоналом

Це комплекс заходів, направлених на залучення та утримання цінних фахівців. Таким чином вдається знизити витрати на постійний пошук та навчання персоналу.

Делегування

Керівник не може виконувати всі функції самостійно. Звісно, утримувати повний штат вузькопрофільних фахівців також недоцільно. Тому важливо вміти передавати частину задач чинним співробітникам, але для цього потрібно чітко формулювати вимоги та план робіт.

Контроль

Відстежувати виконання поставлених задач обов’язково. Для цього потрібно розробити чітку та зрозумілу систему комунікацій. Це дозволить не витрачати час на те, щоб особисто перевіряти, на якому етапі знаходиться виконання. Підлеглі самостійно будуть звітувати у визначені терміни.

Також варто запровадити справедливу систему покарань та заохочень. Таким чином формується мотивація.

Оцінка та звітність

Необхідно розробити зрозумілу та прозору систему оцінки праці робітників. Стандарти щодо оцінки важливих задач дозволяють ефективно визначити результат. Коли виконання задачі можна виміряти та оцінити, підвищується мотивація працівників.

Не менш важлива й звітність. Робітник повинен чітко розуміти власні задачі, але разом з тим має знати й про результати роботи інших ланок. Таким чином мають звітувати про результати не тільки підлеглі, але й керівник.

Новости Украины