Не пробув в строю і двох років: в Росії списують новітній підводний човен

Експерт Коваленко вважає його «цвітом деградації російського субмаринобудування».

У Росії списують підводний човен проекту 677 (тип «Лада») / фото ua.depositphotos.com

У Росії вирішили списати дизель-електричний підводний човен проекту 677 (тип «Лада») «Санкт-Петербург». Він був прийнятий до складу російського флоту у вересні 2021 року.

Як зазначив у своєму Telegram-каналі військово-політичний оглядач групи «Інформаційний спротив» Олександр Коваленко, серед російських підводних човнів «Лада» була його улюбленицею, оскільки «являла собою цвіт деградації російського субмаринобудування».

«Проект 677 «Лада» бере свій початок в далеких 1980–х, а першу субмарину даного класу заклали лише 17 років по тому після початку робіт над проектом – в 1997. Спущений ДЕПЧ на воду був в 2004, а в 2010 його відправили на дослідну експлуатацію. І всього через рік дослідної експлуатації, в 2011 році з’явилася пропозиція від «Лади» відмовитися через величезну кількість конструктивних і технологічних дефектів. Але субмарину було вирішено «доводити до розуму» і робили це наступні 10 років. Причому без особливого успіху», – розповів експерт. 

Відео дня

Навіть через 10 років цей підводний човен, як і раніше, мав недостатню потужність силової установки, недопрацьований гідроакустичний комплекс, нестабільний бойовий інформаційно-керуючий комплекс, який постійно давав збій. При цьому найголовнішим Коваленко вважає той факт, що на субмарині була відсутня в повноцінному вигляді анаеробна енергетична установка, що не залежить від повітря.

«Заморозили проект у зв’язку з відсутністю фінансування ще в 2017 році. Тоді російські експерти планували, що ЦКБ МТ «Рубін» і ЦНДІ СЕТ відновлять роботу і до дослідної експлуатації зможуть приступити в кращому випадку в 2027 році. Але я був упевнений, що з урахуванням санкцій, що тоді запроваджувалися, і відсутністю доступу до технологій навіть подвійного призначення – ніколи», – продовжив оглядач.

Коваленко додав, що у квітні 2020 року «Лада» була відправлена на Кронштадтський морський завод для проведення модернізації. У вересні 2021 її дослідна експлуатація була завершена, після чого підводний човен прийняли в дію, навіть з урахуванням всіх тих дефектів, які так і не були виправлені.

«І ось в 2023 від цього дефективного гомункулуса, що уособлює нездатність Росії реалізовувати проекти, що дісталися їй у спадок від СРСР, вирішено позбутися. Але знаєте, що найцікавіше? У Росії за цим дефективним проектом ведеться будівництво ще 4-х ДЕПЧ», – резюмував експерт.

«Це шокує»: американський танкіст вживу оглянув російський Т-90А, який «затрофеїли» ЗСУ

Крах світопорядку: у НАТО заявили про безконтрольне нарощування ядерних арсеналів у світі

Снайпер на швидких колесах: Резніков показав колісні танки AMX-10 (відео)

Китай та зброя для Росії: експерт пояснив позицію КНР

Флот Росії: що відомо про підводні човни

У лютому 2023 року Росія вивела з бойового складу флоту важкий атомний підводний човен «Дмитро Донський». Це найбільший у світі підводний човен з водотоннажності, який включили до бойового складу флоту РФ ще в 1980 році.

Крім того, небоєздатною залишилася єдина в Чорному морі дизель-електрична підводний човен проекту 877В Б-871 «Алроса». Олександр Коваленко стверджує, що вона завжди демонструвала великі проблеми і провела на ремонті більше часу, ніж у відкритому морі. 

Джерело

Новости Украины