Нетарифні бар’єри для українських агроекспортерів зумовлені реальними обставинами та політичними аспектами – логісти

КИЇВ. 15 серпня. УНН. Ситуація із застосуванням нетарифних бар’єрів для українських агроекспортерів зумовлена реальними обставинами та політичними аспектами, однак вона має вплив на логістику та вимагає зусиль та адаптації з боку українських компаній, які працюють на європейському ринку. Про це йдеться у відповіді Українського логістичного альянсу на запит УНН.

Цитата

«Загалом, ситуація із застосуванням нетарифних бар’єрів для українських експортерів не є системною, а зумовлена певними обставинами та політичними аспектами. Проте вона має певний вплив на логістику та вимагає зусиль та адаптації з боку компаній, які працюють на європейському ринку», — йдеться у відповіді.

За словами експертів, наразі бар’єри мають вигляд детальнішого вивчення вантажів та збільшення часу проходження кордону. Це є наслідком таких обставин, як блокада морських портів, що спричиняє збільшення транспортних потоків на сухопутних кордонах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До продукції українського АПК у ЄС застосовують нетарифні бар’єри — аграрії

«Збільшення часу проходження кордону та детальніше вивчення вантажів мають прямий вплив на логістику українських експортерів. Затримки на кордоні призводять до накопичення черг та затрудняють перевезення товарів. Це може спричинити підвищення вартості перевезень, затрати на зберігання товарів та втрату можливості своєчасно доставити товари на ринки», — вважають в УЛА.

На думку фахівців, детальне вивчення вантажів може збільшити час, необхідний для перевірки та оформлення документів на кордоні, що також ускладнює процес логістики та може призвести до затримок у поставках. Крім того, додаткові перевірки можуть вплинути на витрати, пов’язані зі збільшенням адміністративних витрат для експортерів.

«Усе це створює виклики для логістичних ланцюгів та вимагає більше планування та координації з боку українських компаній, які експортують товари. Також це може спонукати деякі компанії розглянути альтернативні маршрути та способи перевезення, щоб уникнути затримок на кордонах та збільшити ефективність логістики», — вважають логісти.

На їх думку, аби зменшити час у чергах на кордоні необхідно запровадити «зелені коридори» для української агропродукції до портів Європейського Союзу, зокрема, країн Балтії, таких як Клайпеда та інші, а також до портів Німеччини, таких як Росток та Гамбург, Нідерландів, зокрема Роттердам, Хорватії, зокрема Рієка, Італії, зокрема Трієст, та Словенії, зокрема Копер.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Єврокомісії пропонують розширити Шляхи Солідарності та компенсувати втрати перевізників українського зерна

Для досягнення цієї мети пропонується перенести процедури санітарного, фітосанітарного та ветеринарного контролю з пунктів пропуску через державний кордон України на територію країни призначення. Це сприятиме прискоренню процесу перетину кордону та зниженню затрат на логістику. Також варто запровадити субсидії Єврокомісії для компенсації додаткових логістичних та транспортних витрат – це допоможе забезпечити конкурентоспроможність української агропродукції на європейських ринках та підтримати експортерів в умовах збільшеної логістичної активності.

Джерело

Новости Украины