Огляд ЗМІ. Міжсезонний драйв

З наближенням старту сезону-2023/24 українські клуби вступають у вирішальну фазу підготовки, а вітчизняні ЗМІ вже починають розмірковувати про те, чого від них чекати в новому змагальному році.

Огляд ЗМІ. Міжсезонний драйв

Фото — fcdynamo.com

Зазвичай новий сезон відкривається традиційним матчем за Суперкубок, однак, як і в минулому році, цього літа його не буде з очевидних причин. І це ще одне гірке нагадування, в якій складній та сумній дійсності продовжує жити наша країна.

«Як ви знаєте, Суперкубок розігрується між переможцем чемпіонату України та володарем Кубка України. Оскільки цього сезону, який закінчився, у нас Кубку України не було, відповідно, сенсу проводити матч за Суперкубок теж немає. Бо між ким і ким він має відбутися?», — пояснює президент УПЛ Євген Дикий (Sportarena.com, 14.07.23).

«Так, ми плануємо, що по закінченні прийдешнього сезону ми обов’язково проведемо матч за Суперкубок. Наразі ми розглядаємо декілька варіантів проведення виставкових матчів. Якщо це вдасться нам зробити, буде добре», — додає він (Sportarena.com, 14.07.23).

Слід зазначити, що наразі ані УАФ, ані УПЛ та ПФЛ не оголошували офіційної інформації про формат та дати проведення Кубку України-2023/24, а от базова дата старту нового розіграшу української прем’єр-ліги — 29 липня.

Таким чином, провідні українські клуби вступають у вирішальну фазу міжсезонного циклу підготовки. У першу чергу ті, хто зовсім скоро розпочне також участь у кваліфікації єврокубкових турнірів.

Підготовка «Динамо»: в центрі уваги — Ярмоленко

Традиційно найбільша увага футбольної спільноти прикута до найпопулярнішого та найтитулованішого клубу України — київського «Динамо», яке вже встигло провести п’ять контрольних матчів з початку першого тренувального збору 4 липня.

Перші три спаринги для киян пройшли феєрично — 4:1 проти бухарестського «Динамо», 8:0 проти другої команди «Вольфсберга» та 9:0 проти «Триглава». Проте куди більше інформації для аналізу тренерський штаб біло-синіх та експерти з уболівальниками отримали від нічиєї 3:3 з учасником Ліги чемпіонів та чинним переможцем першості Швейцарії «Янг Бойз».

Як легко здогадатись із рахунку, група атаки «Динамо» отримала чимало компліментів за цей матч, а от щодо гри в обороні ЗМІ відзначали завелику кількість індивідуальних помилок.

«В першому таймі активним був правий фланг, з якого прийшли обидва голи. Спершу Дубінчак замкнув простріл Тимчика, якого на фланг запустив Ярмоленко, а пізніше Беніто замкнув пас п’ятою Ярмоленка з тієї ж позиції. Пропустили теж двічі — спершу провалилися центральні захисники, а потім Тимчик „привіз“ пенальті за влучання м’яча в руку.

Гра в першому таймі виглядала досить цілісно, на відміну від другого. В ньому на полі з’явилося багато нових футболістів, вони витрачали час на відновлення зв’язок між собою. В результаті пропустили після дальнього удару, гра йшла до поразки, але буквально на останній хвилині Діалло взяв гру на себе і його активність конвертувалася в зрізаний м’яч у свої ворота від Лустенбергера перед самим фінальним свистком», — відзначає журналіст Сергій Рип’юк (Sport.ua, 12.07.23).

Багато хто особливо відзначав гру та роль Андрія Ярмоленка, який нещодавно повернувся у рідний клуб.

«Андрій неймовірно виділяється класом на фоні партнерів. Задає темп швидкими рішеннями, віддає хитрі передачі, постійно загострює. Ледь не кожна атака Динамо йшла через Ярмоленка. Перед першим голом Андрій кинув у прорив Тимчика — захисник прострілив у штрафний майданчик, Кабаєв пропустив м’яч, а Дубінчак чудово замкнув дальню стійку.

Другий гол Ярмоленко придумав майже самотужки: протягнув м’яч з власної половини, обігрався з Буяльським, знайшов Тимчика і сам відгукнувся на пас у штрафному, а потім п’ятою прострілив вздовж воріт. Беніто з допомогою Шапаренка загнав м’яч у сітку. А ще був крутий пас у розріз через центр. А ще був фінт п’ятою з підключенням Тимчика і ударом Беніто впритул.

Ярмолі не потрібні ідеальні фізичні кондиції, щоб бути найкращим в Динамо. Вистачає футбольного інтелекту та техніки. Спостерігати за його грою — одне задоволення. Красиво та ефективно. Окремий плюс в тому, що Тимчик добре відчуває Андрія, дає варіант своїми відкриваннями і не дублює його. У наступному сезоні Динамо завжди матиме гарантований спосіб доправити м’яч у штрафний», — пише сайт „Футбол 24“ (Football24.ua, 13.07.23).

У неділю кияни ударно завершили тиждень, розгромивши чемпіона Кіпру — „Аріс“. Незважаючи на відсутність низки важливих гравців, включно з Ярмоленком, „Динамо“ володіло великою перевагою і показало гарну реалізацію моментів, а голами відзначились Сергій Сидорчук, Беніто та двічі Назар Волошин.

Між тим, з урахуванням перших вражень з товариських матчів та трансферної кампанії „Динамо“ (зокрема, підписання Ярмоленка, повернення з оренди талановитого Володимира Бражка та продовження контракту з Олександром Караваєвим) деякі ЗМІ вже починають прогнозувати виступ киян в наступному сезоні.

„Минулого сезону у «Динамо“ виникли серйозні кадрові проблеми в кожній лінії: травмувалися Бущан та Шапаренко, взимку були продані Забарний та Циганков, що суттєво ускладнило біло-синім життя у другій частині чемпіонату. Одночасно втратити стільки гравців основи — це дуже навіть для більш класної команди з більшою глибиною складу. До початку наступного сезону ці проблеми поступово вирішуються: Шапаренко та Бущан відновилися, на лідерське місце Циганкова прийшов досвідчений Ярмоленко.

Крім того, проблемну позицію форварда навчився якісно закривати Ванат, суттєво додали флангові захисники Тимчик та Вівчаренко. У „Динамо“ збирається непоганий склад, перед яким можна ставити максимальні завдання. Точніше, здебільшого він уже був зібраний, просто йому треба було притертися, звикнути один до одного та набратися досвіду. На це пішов минулий сезон, але в майбутньому жодних виправдань від „Динамо“ вже не приймають. Мій прогноз для столичного клубу — топ-2 із можливою боротьбою за титул„, — зауважує оглядач Михайло Цирук (Хsport.ua, 13.07.23).

«Дніпро-1“ без осічок

Не менш активно готується до сезону — і дебютного старту в кваліфікації Ліги чемпіонів — „Дніпро-1“, також привертаючи особливу увагу українських ЗМІ.

Для „Дніпра-1“ нова кампанія почнеться вже 25 липня поєдинком кваліфікації ЛЧ проти „Панатінаїкоса“, тож він змушений набирати оптимальні кондиції раніше інших учасників УПЛ. Підготовка почалася вже досить давно — 19 червня. Команда проводить два тренувальних збори в Ужгороді, які були розділені одним вихідним днем 3 липня. В рамках такої тривалої роботи дніпряни запланували шість спарингів, 5 з яких вже відбулися.

У товариських матчах дніпряни теж демонструють чудові результати — п’ять перемог з п’яти, причому в чотирьох із них з розгромним рахунком. Щоправда, далеко не всіх суперників команди Олександа Кучера можна було віднести до високого класу.

Разом із цим, українські ЗМІ відзначають разючу зміну трансферного вектора клубу порівняно з минулим сезоном.

„Тоді Євген Красніков набрав у команду стільки безкоштовних або дешевих легіонерів, скільки, мабуть, міг узяти. Валеф, Хайнер, Матарріта, Гомес, Пеглоу, Балулі, Амаш, Бланко та інші буквально заполонили склад дніпровського клубу… Тепер «Дніпро-1“ поспішив розпрощатися практично з усіма легіонерами, котрі в нього були, і взявся за точкове підсилення складу українськими гравцями і тими легіонерами, які вже мають досвід виступів в УПЛ.

Зокрема, вже прийшли в команду Мисак, Кравець, Мірошниченко, Горін і Третьяков. Якщо вірити чуткам, то зараз дніпряни ведуть переговори про трансфер атакувального півзахисника „Ворскли“ Тауланта Сефері за 1 мільйон євро. Тобто дніпряни зробили ставку на надійність, запрошуючи відомих українських гравців, котрі точно не опустяться нижче певного рівня„, — пише журналіст Ігор Цвик (Sportanalytic.com, 11.07.23).

Українські ЗМІ нагадують, що відразу після закінчення минулого сезону вирували чутки, ніби керівництво «Дніпра-1“ планує скоротити фінансування команди, і вона, відповідно, більше не буде претендувати на найвищі місця.

„Не знаю, наскільки це відповідає дійсності, але поки що якихось підстав для грандіозного падіння я не бачу. Цього разу «Дніпро-1“ під час комплектації команди зробив ставку на українських гравців, але все ж зберіг дуже непоганий склад, в якому поки залишається навіть головна зірка команди і найкращий бомбардир минулого сезону Артем Довбик. Підбір гравців дніпрян повинен дозволити їм спокійно потрапити в єврокубки, а ось чи вийде знову замахнутися на топ-2 — це питання.

Ще в кінці минулого чемпіонату в грі команди простежувалася певна деградація. Було видно, що в першій половині сезону вона вичавила з себе все, що могла, а ось у другій тих солідності, нахабства, впевненості в собі і своїх силах, які дозволили забратися так високо, вже не вистачало. Я схиляюся до того, що таке високе місце „Дніпра-1“ в турнірній таблиці все ж було разовою акцією, а в наступному сезоні підопічні Кучера стануть третіми або четвертими„, — вважає Михайло Цирук (Хsport.ua, 14.07.23).

Нові дискусії навколо УПЛ-ТБ

На минулому тижні знову активізувалась тема телетрансляцій матчів УПЛ в сезоні-2023/24. Запустила новий оберт публічних дискусій новина про те, що Setanta остаточно вийшла з переговорів із УПЛ.

За однією з версій, Setanta була зацікавлена в трансляціях лише за умови наявності централізованих прав на матчі всіх 16 клубів, однак такий сценарій є неможливим, тому що в «Динамо“, „Дніпра-1“ та „Зорі“ чинні угоди з медіагрупою „1+1“. Це також підтвердили у ЛНЗ та „Вересі“. (KDK, 12.07.23)

За іншою — Setanta погоджувалась і на 12 клубів (мінус „Колос“, який займатиметься виробництвом контенту самостійно), однак проти такого усіченого пулу виступили три неназвані клуби. Вочевидь, це ті ж клуби — „Верес“, „Полісся“ та „Кривбас“ — які потім не підтримали і концепцію „усіченого“ УПЛ-ТБ („ТаТоТаке“, 14.07.23).

„Вони не бачать фінансової вигоди в цьому і вважають, що зароблять більше, самостійно транслюючи власні матчі“, — пишуть журналісти проєкту „ТаТоТаке“.

„У нас сьогодні було два фактично варіанти, бо Сетанта відмовилася від телепулу, де нема усіх 16 клубів: або пропозиція УПЛ ТБ, або клуб сам буде займатися трансляцією. Але для нас УПЛ ТБ так і залишається невідомим. Ми ніяк не можемо зрозуміти цього формату, і нам пропонують інвестувати в проєкт, у якому нема менеджменту, бюджету, окупності.

Відповідно, в такий проєкт складно буде інвестувати. Тому ми просто не бачимо у цьому сенсу. Для нас залишається єдиний варіант — транслювати на Veres TV. Далі ми готові, якщо з?явиться менеджмент, якась концепція, бюджет. Але ніде у світі нема такого формату, як УПЛ ТБ. Продають, як правило, права професійним бродкастерам, професійним компаніям, які цим займаюся.

Іти в колгосп ми не хочемо, а нам пропонують зайти в колгосп, в ОСББ, де купа учасників без нормального керівництва, без концепції, без моделі, без бюджету — вибачте мене. В цю історію не готові заходити“, — пояснює президент „Вереса“ Іван Надєїн (Ua.tribuna.com, 14.07.23).

Натомість директор зі стратегічного розвитку й комунікацій „Шахтаря“ Юрій Свиридов наголошує: „Наша позиція незмінна: ми за єдиний пул і будемо продовжувати над цим працювати в різних форматах. Вважаю, що клуби мають бути разом, задля того, щоб виробляти якісний ТБ-продукт і заробляти. Окреме виробництво і дистрибуція — це шлях в нікуди“ (Ua.tribuna.com, 14.07.23).

Нарешті визначились із своєю позицією і в „Поліссі“, яке до останнього вагалось — транслювати свої домашні матчі в УПЛ на клубному каналі, як це було в першій лізі, чи шукати шляхи об’єднання з іншими учасниками вищого дивізіону.

„Ми провели довгу розмову з президентом клубу Геннадієм Буткевичем, де я, по суті, пояснив йому обидва варіанти, які є плюси, які є мінуси. Геннадій Владиславович з присущим йому відчуттям іронії, але дуже лаконічно й інформативно висловився стосовно рішення, яке «Полісся“ залишає за собою. Пролунало це рішення таким чином, що краще торт їсти разом, чим лайно поодинці.

Тому, в даному випадку, я хотів би сказати, що „Полісся“ цією новиною може підтвердити, що передає права свої телевізійні УПЛ для реалізації проєкту УПЛ ТБ. Мій досвід телевізійний має допомогти, тому по мірі можливостей готовий консультувати, допомагати у розвитку проєкту як медійному, так і ютубному і, по суті, комерційному„, — повідомляє директор «Полісся“ з маркетингу, медіа та спонсорства Олександр Денисов (Ua.tribuna.com, 15.07.23).

Щоправда, передача прав „Поліссям“ в УПЛ для реалізації проєкту УПЛ-ТБ, як це сформулював Денисов, поки виглядає передчасною, адже самого цього проєкта, власне, поки не існує. І перспективи його досі — приблизно за 10 днів до старту нового розіграшу УПЛ — дуже туманні.

„Інші клуби бачать, що УПЛ-ТБ пролітає, тому все менше і менше хочуть тягнути цей важкий віз з кимось іншим. Серед плюсів для звичайних уболівальників можна виділити хіба те, що якщо кожен транслюватиме свої домашні матчі самостійно, то це практично гарантовано буде безкоштовно“, — зазначає оглядач Ігор Цвик (Sportanalytic.com, 12.07.23).

За великим рахунком, усі ці вагання та непорозуміння між сторонами, які беруть участь в переговорах щодо УПЛ-ТБ, виникають лише тому, що клуби вибирають між двома варіантами, які не обіцяють їм хоч якоїсь фінансової вигоди. А першопричину цього недвозначно і відверто сформулював президент ЛНЗ Андрій Полтавець.

„Ніхто з інших трансляторів не надав пропозицій з готовністю організовувати трансляції і тим більше платити за це кошти клубам і УПЛ“, — констатує керівник новачка УПЛ (Ua.tribuna.com, 14.07.23).

Хоча це майже не артикулюється публічно, однак клуби, які генерують активний глядацький інтерес серед широкого кола українських вболівальників (тобто не прихильників одного конкретного клубу), фактично уже зібрані на каналах групи „1+1“.

Завдяки безкоштовним трансляціям на загальнодоступних каналах із національним покриттям — що тільки збільшує число їхніх глядачів, наприклад, „Динамо“, „Зоря“ і „Дніпро-1“ традиційно та принципово відстоюють інтереси своєї аудиторії, надаючи їй можливість вільного доступу до перегляду футбольного продукту. В період воєнного стану саме таку позицію вони вважають реальним проявом патріотизму.

Інші аспекти футбольного життя України

Динамівський інформаційний драйв. Популяризація футболу завдяки якісному інформаційно-розважальному контенту — реальна задача навіть у нинішній буремний час, коли головна увага українців, звісно, прикута до героїчної боротьби наших сил оборони проти російських загарбників.

На минулому тижні вітчизняні ЗМІ з-поміж іншого звернули увагу на справжній драйв, який з’явився у роботі київського „Динамо“ з вболівальниками.

„Прес-служба клубу, а зокрема SMM-відділ, серйозно додали за останній рік. «Динамо“ поступово покращує роботу над своїм брендом, а це літо стало піком у цьому плані„, — пише блогер Семен Новіков, наводячи низку свіжих прикладів дійсно креативної роботи столичного клубу (Ua.tribuna.com, 12.07.23).

Один із найяскравіших кейсів — інформаційний супровід повернення Андрія Ярмоленка в «Динамо“.

„Динамо“ дуже круто розкачало аудиторію під повернення Ярмоленка, яке від початку до кінця було секретом Полішинеля. Все почалось зі звичайної картинки, що облетіла усі пабліки, потім — загадкове відео, де від нас ніби щось приховують. Далі — ще одне відео і натяки у стилі Андрія Єрмака. Лайків теж не забули наколотити. Остання публікація перед анонсом: „Коли цей пост набере 10 000 лайків…“

Фінальна крапка — оригінальна презентація Андрія роликом, де Ігор Суркіс питає „Ну що, синку, пора додому?“. Хтось скаже, що це крінж, але майже 30 тисяч лайків і мем на роки вперед відповідають самі за себе. І чи може якийсь клуб з топ-5 УПЛ повторити щось подібне зі своїм президентом? Навряд„, — відзначає автор (Ua.tribuna.com, 12.07.23).

Не меншого резонансу набуло жорстке звернення «Динамо“ до „Фенербахче“, про яке вже йшлось у одному з наших попередніх аналітичних оглядів. Нагадаємо, що турки вирушили на турнір до країни-агресора в Санкт-Петербург, за що отримали жорстку реакцію від українського клубу.

„Після цього на соцмережі киян налетіли тисячі турецьких акаунтів із явною проросійською позицією. Українці вв’язались у конфлікт і стали захищати позицію «Динамо“. Твіт зі зверненням зібрав 9 мільйонів переглядів, а пост в інстаграмі майже 20 тисяч лайків. „Динамо“ натомість отримало порцію респектів та народної любові, хоча турецькі вболівальники і змогли покласти їм сайт та змусили закрити коментарі„, — пише Новіков (Ua.tribuna.com, 12.07.23).

Розробка клубом своєї форми спільно з провідною кіберспортивною компанією EA Sports стала, на думку автора, одним з найкрутіших маркетингових кейсів клубу. Метою цієї колаборації було привернення додаткової уваги міжнародної спільноти до війни в Україні.

«Форма зроблена в кольорах українського прапора та має на собі елементи символічного полум’я, яке охопило нашу країну з початку повномасштабного вторгнення. Розробкою такого стилю форми ФК «Динамо“ Київ та EA Sports хочуть нагадати світові та ігровому ком’юніті, що війна в Україні продовжується і що багатьом постраждалим від неї необхідна допомога„, — йшлось у повідомленні клубу (Fcdynamo.com, 16.06.23).

«Тепер у найпопулярнішому футбольному симуляторі буде форма з проукраїнським меседжем, яка ще й виглядає дуже красиво та футуристично. Для розуміння крутості цієї події — у FIFA 23 зіграли 10 мільйонів користувачів тільки за перший тиждень після виходу гри“, — підкреслює оглядач „Трибуни“ (Ua.tribuna.com, 12.07.23).

Іще один яскравий приклад — благодійний шоуматч з CS:GO проти Monte, української кіберспортивної команди, яка стала улюбленицею вболівальників та одним з головних відкриттів паризького Мейджору (найпрестижніший турнір у дисципліні).

„Динамо“ та Monte зіграли благодійний шоуматч. Зібрані кошти пішли на реконструкцію Михайло-Коцюбинського ліцею на Чернігівщині. За киян виступили Шапаренко, Дячук, Караваєв та Волошин. Вийшло круте шоу. Трансляції були відкритими на ютубі — сумарно матч подивились близько 50 тисяч глядачів„, — додає Новіков (Ua.tribuna.com, 12.07.23).

Він також відзначає, що соцмережі «Динамо“ наповнюються цікавими інтерактивами. Клуб намагається бути на контакті зі своїми уболівальниками, підтверджуючи свій статус справді народного. Кияни посилили роботу з аудиторією і тепер постійно знаходять привід, щоб удати діалог з підписником.

„Фанату стало дійсно цікавіше спостерігати за клубом у смартфоні — драйву стало більше“, — резюмує автор (Ua.tribuna.com, 12.07.23).

„Динамо“ — ЗСУ та дітям ВПО, воїни — Ярмоленку. Столичний клуб продовжує і свою гуманітарну місію. Так, у п’ятницю „Динамо“ відправило черговий вантаж на фронт: це приблизно 40 тонн обідів у зручних пакунках для польових умов.

„Загалом від початку повномасштабного вторгнення Фонд братів Суркіс та ФК «Динамо“ передали кілька тисяч тонн продуктів харчування, сотні тонн засобів особистої гігієни, понад 10 автівок для потреб військових і човен для ліквідації наслідків теракту на Каховській ГЕС„, — зазначається у сюжеті «ТСН“ (Tsn.ua, 13.07.23).

„Намагаємося максимально швидко реагувати на ситуації, які трапляються у різних куточках України. Наприклад, коли у Дніпрі ворожа ракета влучила у лікарню, наша машина з допомогою була одна з перших, яка прибула на місце події, а вже наступного дня після трагедії на Каховській ГЕС шість фур з питною водою були відправлені до Херсонської області.

І в майбутньому ФК «Динамо“ (Київ) та Фонд братів Суркіс будуть реагувати на усі запити та максимально допомагати усім, хто цього потребує. Ми збираємо запити як від голів військових адміністрацій, підрозділів ЗСУ та інших людей, кому потрібна допомога„, — підкреслює віце-президент клубу Дмитро Бріф (Podrobnosti.ua, 14.07.23).

Тим часом, поки «Динамо“ робить усе можливе для підтримки ЗСУ, героїчні військовослужбовці прямо з фронту передають вітання Андрію Ярмоленку в зв’язку з його поверненням в рідний клуб.

„Ярмоло, братику, вітаємо з поверненням додому. Вболівальники Динамо Київ уже зачекалися на тебе і дуже раді твоєму поверненню. Чекаємо на золоті медалі в Києві та на Лігу чемпіонів“, — сказали фанати-військові у зворушливому відео з передової (Football24.ua, 15.07.23).

На минулому тижні також відбувся цікавий захід на стадіоні ім. Валерія Лобановського для дітей з числа внутрішньо переміщених осіб. Хлопці та дівчата, які вимушено залишили свої домівки через війну та потребують особливої соціальної уваги, були запрошені на екскурсію стадіоном „Динамо“, де вони на різноманітних локаціях могли доторкнутись до історії славетного клубу та поринути в атмосферу клубного життя.

„Діти із щирою цікавістю та захопленням розглядали кубки, відвідали конференц-залу стадіону, побували у ВІП-ложах і у чаші самого стадіону, де мали змогу зробити гарні фото, та отримали масу позитивних вражень та емоцій. А наприкінці заходу діти отримали подарунки від нашого клубу. ФК «Динамо“ Київ продовжує свою роботу та всебічно підтримує тих хто цього потребує», — зазначається в спеціальній заяві клубу (Fcdynamo.com, 13.07.23).

Орест ЛЕЛЕКА

Джерело

Новости Украины