Компанії Opel, Stellantis і Технічний університет Дармштадта представили на Міжнародному симпозіумі з автомобільного освітлення (ISAL) в Дармштадті концептуальний Opel Grandland. Кросовер демонструє технологію комунікації автономних автомобілів з пішоходами через світлові сигнали.
Демонстраційний автомобіль показує, як безпілотні автомобілі рівня SAE Level 3 (автоматизований рух, коли водій може відриватися від дороги та не тримати руки на кермі) зможуть у майбутньому спілкуватися з іншими учасниками дорожнього руху через світлові системи.
Світлові сигнатури анімовані, а підсвічена емблема блискавки на Grandland може бути замінена дисплеєм, здатним показувати логотип і спілкуватися з учасниками руху і пішоходами.
Для демонстрації можливостей автомобілів майбутнього команда розробників визначила два сценарії використання: «можлива небезпека від пішохода чи іншої ситуації» та «ситуація безпечна, загроза від пішохода відсутня». Це типові ситуації на кшталт дитини, що вибігає за м’ячем на дорогу, або пішохода, appearing з-за припаркованих машин.
Grandland оснастили системою камер для розпізнавання об’єктів і жестів, а також прогнозування намірів з використанням штучного інтелекту, після чого допрацювали світлові системи.
Під час роботи в режимі SAE Level 3 і вище передні та задні покажчики повороту Grandland постійно світяться блакитним кольором, сигналізуючи іншим учасникам руху про автономний режим. Інша світлова сигнатура залишається білою. Коли камери виявляють пішохода на шляху автомобіля, сигнатура змінюється на пурпурову, а дисплей показує попереджувальний сигнал того ж кольору, візуально повідомляючи пішохода про наближення. Одночасно автомобіль починає сповільнюватися.
1
2
3
4
Після повної зупинки Grandland світлова сигнатура стає зеленою, а на дисплеї з’являється зелена фігурка людини, що рухається, — аналог сигналів пішохідних переходів, який вказує, що машина розпізнала небезпеку, зупинилася, і пішохід може переходити дорогу. Якщо ситуація не може бути опрацьована алгоритмом ШІ, водієві пропонується взяти керування на себе згідно з галузевими стандартами систем ADAS.
Автори розробки спеціально вибрали кольори, не пов’язані з іншими функціями автомобіля, щоб уникнути непорозумінь. Червоний інтуїтивно зрозумілий, але вже використовується для стоп-сигналів. Блакитний і пурпурний протестовані на сприйняття і нині не зустрічаються в дорожніх ситуаціях.
Opel, Stellantis і Технічний університет Дармштадта почали спільні дослідження нових світлових технологій у 2022 році. Співпраця є частиною глобальної дослідницької мережі Stellantis з провідними університетами в рамках програми OpenLabs. Крім цього Stellantis наразі фінансує трьох аспірантів факультету електротехніки та інформаційних технологій університету.