Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Perodua QV-E (скорочення від Quest for Visionary Electric Vehicle) коштує від 80 000 ринггіт (приблизно $19 400) без урахування батареї. Річ у тому, що накопичувач енергії тут оформлюється за підпискою та оплачується окремо.

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

QV-E — це субкомпактний кросовер і перший повністю електричний автомобіль власної розробки компанії. На відміну від конкурентів Proton e.MAS 7 та e.MAS 5, які є перейменованими моделями Geely, Perodua зробила ставку на власну платформу і вклала в розробку 800 млн ринггіт (близько $194 млн). Робота розпочалася у 2023-му з макета концепту EMO (Electric Motion Online), потім з’явився ходовий прототип EMO-I у 2024-му і концепт EMO-II у грудні того ж року. До травня 2025-го проєкт доріс до повноцінного прототипу, який і став основою серійного QV-E.

Кросовер завдовжки 4,1 метра поєднує компактні пропорції та спортивні акценти. Спереду розподілена світлодіодна оптика, рельєфний капот та розширені крила. Профіль нагадує Toyota C-HR минулого покоління та актуальний Nissan Juke, особливо лінією скління. Передні ручки втоплені у двері, задні сховані в стійках.

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Perodua QV-E

1

2

3

4

5

6

Ззаду нахилений дах сходиться з широкою світловою смугою та вбудованим дифузором. Автомобіль оснащується 18-дюймовими колесами й наразі доступний лише у двох кольорах — Ice Blue та Caviar Gray.

У салоні ставка зроблена скоріше на практичність. Дві 10,25-дюймові панелі — приладова та мультимедійна — закривають базові потреби без спроб здивувати. Піднята центральна консоль, підсвітка та вставки «під алюміній» додають трохи стилю, але загальний образ залишається мінімалістичним. У оснащення входять шість подушок безпеки та набір систем допомоги водієві.

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Перший малайзійський електромобіль отримав батарею за підпискою

Perodua QV-E

1

2

Perodua QV-E побудований на модульній платформі, розробленій за участю Magna Steyr. Розташований спереду електромотор видає 204 к.с. (150 кВт) та 285 Нм. Прискорення з місця до 100 км/год займає 7,5 секунди.

Батарея — літій-залізо-фосфатна, виробництва китайської CATL, ємністю 52,5 кВт·год. За циклом NEDC заявлений запас ходу до 445 км. Але акумулятор не входить у вартість: його пропонують за підпискою за 275 ринггіт ($67) на місяць за дев’ятирічним контрактом. За словами CEO Perodua Зайнала Абідіна Ахмада (Zainal Abidin Ahmad), схема Battery-as-a-Service дає «довічну гарантію на батарею та знижує тривожність, пов’язану з володінням електромобілем».

Виробництво організують у Малайзії: спочатку 500 машин на місяць, з планами збільшити випуск до 3 000 до третього кварталу 2026 року. Bloomberg зазначає, що на початок 2026-го частка локальних компонентів повинна досягти 50 відсотків, а до 2030-го — 70 відсотків.

Джерело

Новости Украины