“Подобається бачити їхній прогрес”. Як студентка з Чернівців почала навчати дітей з особливими освітніми потребами

За інформацією: Суспільне Чернівці.

Студентка Віталіна Семеген проводить урок для дітей з особливими освітніми потребами. Фото надала Віталіна Семеген

Віталіна Семеген – студентка четвертого курсу Чернівецького національного університету. Нині вона працює вчителькою початкових класів для дітей з особливими освітніми потребами. Каже, спочатку було важко адаптуватись до такої роботи, однак зараз надихається результатами учнів, навіть якщо вони незначні. Суспільне Чернівці розповідає історію Віталіни.

Віталіна почала працювати вчителькою на третьому курсі, тоді оформила індивідуальний графік на педагогічному факультеті. Зараз працює з першим класом, де навчаються сім дітей з особливими освітніми потребами.

У Навчально-реабілітаційному центрі "Родина" займаються діти зі зниженим слухом та аутизмом при збереженому інтелекті, затримкою психічного розвитку та з тяжкими порушення мовлення. Віталіна каже, що перші тижні їй було важко адаптуватися.

"У мене були готові конспекти уроків, так як вчили в університеті. Але тут потрібно було по-іншому формувати конспекти занять, оскільки дітки своєю поведінкою та вміннями відрізняються від звичайних першокласників", – розповідає Віталіна.

Студентка Віталіна Семеген проводить урок для дітей з особливими освітніми потребами. Віталіна Семеген

Спершу, каже, їй допомагали колеги, та курси, які проводили різні спеціалісти. Віталіна додає у свої уроки методики, якими вони ділилися. Вона проводить всі уроки, окрім музики і корекційних занять. Та навіть свої заняття починає не так, як у інших класах.

"Дзвенить дзвіночок, кожного називаю по імені, щоб вони сіли. Урок починається з нейровправ. У нас не багато завдань. Урок ділиться на повторення вивченого матеріалу і вивчення нового. Але новий матеріал я подаю коли вже бачу, що діти точно засвоїли попередній", – каже Віталіна.

За словами Віталіни, коли вона тільки почала працювати, була дуже лагідною з дітьми. Через співчуття було важко налагодити дисципліну. Але зараз вона знає, як зробити порядок в класі.

Студентка Віталіна Семеген проводить урок для дітей з особливими освітніми потребами. Віталіна Семеген

Каже, що радіє, коли бачить результат своєї роботи. Це моменти, коли діти сидять, слухають її, намагаються бути зосередженими. Інколи Віталіна сама розробляє різні макети для того, щоб діти грались і розвивались. Коли бачить, що діти засвоїли матеріал, це її мотивує далі старатись і працювати.

"Я пам’ятаю їх в перші місяці. Мені було важко, але має бути дисципліна і порядок. Якщо цього не буде, то в класі буде хаос, і не буде ніякого навчання", – розповідає Віталіна.

У центрі працюють за програмою, як і в інших навчальних закладах. Тому Віталіна має календарне планування для учнів першого класу, по якому орієнтується. Але вона його спрощує.

"На вивчення однієї теми може йти не один урок, а два. Постійно багато комунікую з батьками, щоб швидше і краще зрозуміти дитинку. Роблю акценти на певних вправах, щоб розвивати той чи інший навик. Наприклад, одній дівчинці більше завдань підбираю на дрібну моторику, хлопчику на розвиток великої моторики. Коли вже є певний прогрес по одній з моторик, берусь розвивати іншу", – каже Віталіна.

Студентка Віталіна Семеген проводить урок для дітей з особливими освітніми потребами. Віталіна Семеген

Окрім цієї роботи, студентка має ще одну — у дитячій ігровій кімнаті. Там влаштовує різні майстеркласи, а також працює з дітьми.

"Там прикольно. Здається, на цій роботі я теж якось заряджаюся енергією від цих діток", – каже Віталіна.

Віталіна вважає, що зараз отримує унікальний досвід, який не здобула б в теорії. Також це допомогло зрозуміти, чи робота з дітьми є її покликанням.

Повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи села команді Суспільне Чернівці — пишіть на пошту редакції новин: [email protected]

Новости Украины