Чи легальні в Україні ставки на спорт? Щодня ми бачимо рекламу ставок в інтернеті, на вулицях, по ТБ та в соцмережах. Але у багатьох досі немає чіткого розуміння, чи легальний беттінг в Україні та чи не порушує він якихось законів?
Ставки на спорт в Україні: закон про легалізацію
Почнемо з головного – ставки на спорт Україна легалізувала ще у 2020. Саме тоді Верховна Рада прийняла закон “Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор”. Потім створили спеціальну державну Комісію (КРАІЛ). Вона стала головним керуючим органом у галузі беттінгу (прим. ред. Станом на сьогодні діє рішення РНБО щодо ліквідації КРАІЛ, але поки Комісія продовжує виконувати свої функції).
Ставки онлайн: вимоги до легальних компаній
Легальні платформи ставок на спорт мають відповідати наступним вимогам:
- Мати реєстрацію юридичної особи-оператора азартних ігор в Україні.
- Статутний капітал компанії повинен бути не менш ніж 30 мільйонів гривень.
- Сайт, на якому пропонуються робити ставки онлайн, має бути зареєстровано у доменній зоні .ua.
- Платежі та ставки мають виконуватися у гривні.
- Сайт має підтримувати українську мову.
КРАІЛ також проводить ретельну перевірку фінансового стану компанії-кандидата на ліцензування та перевіряє репутацію її ключових співробітників. Лише при позитивному рішенні щодо кожного пункту вимог ухвалюється офіційне рішення про надання компанії ліцензії.
Доходи держави від легалізації беттінгу
Окрім регулювання великого сектору економіки країни, легалізація ставок на спорт та азартних ігор мала на меті й іншу ціль – забезпечити додаткові надходження до бюджету.
На сьогодні ці надходження формуються по трьох напрямках:
- Разова плата за отримання ліцензії.
- Сплата податків на доходи операторами азартних ігор.
- Сплата податків гравцями з виграшів на ставках на спорт та азартних іграх.
З моменту легалізації державний бюджет України отримав 4,3 мільярда гривень (за податковий період з 2021 по 2023 роки). При цьому, скільки саме грошей надійшло по кожному з напрямків, не повідомляється. Але відомо, що в середньому ціна однієї ліцензії, що видається на 5 років, складає приблизно 40 мільйонів гривень, а компанії сплачують податок 18% від доходів від ставок на спорт та організацію азартних ігор.
Також податки мають сплачувати й беттери, які отримують виграші від ставок онлайн. Податок стягується автоматично при кешауті та складає все ті ж 18% (плюс військовий збір). У разі своєчасної сплати цих зборів доходи гравця вважаються цілком легальними та такими, які не мають викликати сумнівів зі сторони державних органів.
Чи порушують ставки на спорт якісь інші закони?
Якщо робити ставки на спорт лише у легальних конторах, які діють на підставі ліцензії КРАІЛ, то в такому разі користувач може бути впевненим, що не порушує ніякі закони України. Ба більше, виконувати фінансові транзакції на таких сайтах можна прямо через звичайні картки VISA чи MasterCard від українських банків (єдиною умовою є заборона на використання кредитних коштів).
Ставки на спорт на нелегальних в Україні сайтах загрожує низкою наслідків. Так, юзери не можуть ненавмисне брати участь у фінансуванні тероризму чи країни-терориста. По-друге, є ризики блокування грошей на балансі. Також користувачі неліцензійних платформ можуть одного дня виявити, що доступ до ресурсу був обмежений або навіть заборонений. У такому разі знову можуть виникнути проблеми з кешаутом.
Головним порушенням беттерів з нелегальних сайтів є фактичне приховування доходів від можливих виграшів. Тому постає питання, чи варта гра на нелегальних сайтах таких ризиків? І чому б не унеможливити негативні наслідки переходом на ліцензійні ресурси?
Статтю підготовано за матеріалами поталу cardmates.ua.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЬ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Матеріал пропонується з ознайомчою метою особам, які досягли 21 року і не є рекламою азартних ігор. Також підкреслюємо, що азартні ігри є розвагою і участь в азартних іграх не може бути джерелом доходів чи альтернативою роботі.
Сайт не несе відповідальність за наявність у організаторів азартних ігор та/або букмекерської діяльності відповідних ліцензій в Україні.