Виявляється, що колись, щоб переправитись через річку Самару в районі сучасного Новомосковська, потрібно було десь 2 години.
У 1850-х роках на території Новомосковського уїзду існувало чотири переправи через Самару — мости у селах Василівці і Вольному та пароми у Новомосковську і колонії Рибальськой (Фішерсдорф). Про це розповів Ігор Лисенко на Фейсбук сторінці Рідна Новостепанівка (Цікавинки з історії Новомосковського краю).
Мости були непостійними. На час розливів ріки їх прибирали, а як не встигнуть, то вода зносила. Тоді переправлялись на рибацьких човнах, так званих каюках. Вони вміщали по декілька осіб.
А у важливих містах влаштовували пороми з човнів. На них могла розміщуватись одна чи дві підводи.
— Пором, влаштований при місті Новомосковськ, вміщує 3 або 4 вози. У повінь замість порома ходять дуби, на яких пошта та легкі екіпажі можуть бути перевезені, але переїзд через річку вимагає не менше двох годин (!).
На щастя, влітку при місті Новомосковську є брід і тому рідко хтось їздить на пором. Ширина річки тут не перевищує 30 сажень, — розповідається у повідомленні.
Основна переправа була саме у Рибальському. Там можна було переправляти одночасно до 4 екіпажів. І працювала вона майже увесь рік, за виключенням 2-3 днів. Під час повені.
Саме тут проходив чумацький шлях з Полтавщини у Крим.