За інформацією: Суспільне Тернопіль.
Заняття з кольоровим конструктором. Суспільне Тернопіль
Один із напрямків — нейрогімнастика, яку ще називають "фітнесом для мозку". Нейропсихологиня Марина Сизова шість років працює з нормотиповими дітьми, а також з дітьми із вадами розвитку. Це, зокрема, діти з синдромом Дауна, аутистичним спектром, ДЦП, гіперактивністю.
Марина Сизова, нейропсихологиня. Суспільне Тернопіль
Сама Марина Сизова з Харківщини. Після повномасштабної війни переїхала до Тернополя. З дітьми із синдромом Дауна тренують мозок за допомогою ігрових методик, логічних завдань і вправ.
Ігри за допомогою води. Суспільне Тернопіль
"Одна з ігор пов'язана з водою. Тут важливо чергувати руки, дотримуватися послідовності кольорів. Це гра на переключення уваги, моторне планування, алгоритм дій. Закріплюємо навички координації око-рука, це означає, що бачимо в просторі предмет і можемо дотягнутися. Це допомагає при написанні та читанні. Також ігри з водою — це розслаблення, релакс для дітей", — говорить Марина Сизова.
Діти виловлюють у воді кольорові предмети. Суспільне Тернопіль
У наступній грі діти вчаться орієнтуватися на аркуші паперу і працювати зліва-направо, як у читанні та письмі.
Христина Бабій, тернополянка. Суспільне Тернопіль
"Ось такі: лабіринт, хвиля та сходи. Подобається їх робити", — сказала тернополянка Христина Бабій.
Для дітей з синдромом Дауна використовують розвиваючі ігри. Суспільне Тернопіль
"Такі ігри допомагають розвивати орієнтацію в просторі, мислення, пам'ять та увагу. Це наша база, вищі психічні функції. Для того, щоб гарно розмовляти, потрібна база, на яку накладаються нові знання. Це три кити, на яких стоїть наша розумова діяльність.
Розвиваємо когнітивні здібності. Оскільки це група, тому формуємо ще й комунікативні навички. Також формуємо регуляцію своєї поведінки, тому що діти вчаться все ж таки діяти за правилами, інструкціями. Важливо розуміти інструкцію, виконувати її, звіряти зі своїм результатом", — зазначила нейропсихологиня.
Влад Транюк, тернополянин. Суспільне Тернопіль
Заняття відвідує 9-річний Влад Транюк. Він працює з кольоровою картою:
"Викладав на карту. Жовтий, зелений, фіолетовий, синій, зелений, фіолетовий, синій, жовтий, фіолетовий".
Єгор Добровольський, переселенець з Донеччини. Суспільне Тернопіль
Працює в групі також Єгор Добровольський. Хлопець переїхав до Тернополя з Донеччини. Онлайн вивчає комп’ютерні технології у Дніпровському коледжі. У вільний час приходить на заняття в "БебіКо".
Гра з кольоровими кружечками. Суспільне Тернопіль
"Навіть якщо є якісь відставання в розвитку, чи хочеться, щоб діти краще говорили, то все це можна розвивати за допомогою класних і веселих ігор. Ми наче граємося, але наш мозок у цей час працює. Бо ми концентруємося, вчимося виконувати дії до кінця. Це теж важливо для регуляції поведінки, вольових зусиль", — говорить Марина Сизова.
Керівниця громадської організації "Центр сприяння дітям з синдромом Дауна "БебіКо" Ольга Гордієнко розповіла, що з пів сотні дітей із синдромом Дауна щотижня індивідувальні заняття відвідують майже тридцять.
Ольга Гордієнко, голова ГО «Центр сприяння дітям з синдромом Дауна «БебіКо». Суспільне Тернопіль
"Зараз у нашій організації є 104 родини, 50% — діти з синдромом Дауна і з аутизмом. Для дітей із синдромом Дауна в нас є садочок, де є послуга денного догляду. Сюди приводять діток і залишають, щоб з ними вихователі проводили заняття", — розповіла Ольга Гордієнко.
Марина Сизова проводить ігри з дітьми із синдромом Дауна. Суспільне Тернопіль
За її словами, окремо є індивідуальні заняття:
"Сенсорна інтеграція, фітнес для мозку з нейрогімнастики, також з ними займається психолог і логопед. Цього року підтримуємо гасло #Я_свій. Хочемо говорити про те, що кожна наша дитина має право на життя в суспільстві на рівні з іншими, особливо, щодо відвідувань заходів, доступності до будь-яких бажаних заходів чи ініціатив".