Суспільне Черкаси
Жителі Ротмістрівської громади, що на Черкащині, скаржаться на роботу пересувних відділень "Укрпошти". Розповіли: пенсії отримують із запізненням, а ще — їхню кореспонденцію гублять та через обмежений час не надають послуги.
Зі слів місцевої жительки Марії Машталап, вони неодноразово зверталися до керівників, аби вирішити ці проблеми, та результату немає.
Жителі села Ташлик не задоволені саме роботою пересувних поштових бригад:
"Наших повиганяли і велосипедики забрали ті невірні, а чужих присилають", — поділилась пенсіонерка Марія Машталап.
Суспільне Черкаси
Раніше листоноші розвозили все, а нині доводиться самим добиратися до відділення:
"То це ще ж сухо, а як бруд, то як поїдуть вони? Понесуть лежачим там? Сім душ оце на тій ділянці лежачих і не ходячих у нас живуть. Вони понесуть туди пенсію? Люди наймають, платять двісті гривень, щоб до пошти привезти і пенсійку отримати".
У 80 років, маючи проблеми зі здоров’ям, отримати пенсію самотужки у відділенні — тяжко, додала Раїса Сільник:
"Я хочу, щоб мені дали пенсію, щоб я не вмерла на дорозі до них. Я вчора пішла, а в мене такий тиск. Хай мені в хату дадуть ці гроші. В мене син воює, за що? Щоб з мене тут знущались так?".
І хоч бригади приїжджають тричі на тиждень, цього замало. Бо не всі встигають прийти, доки пошта працює, пояснила місцева жителька Ольга Артемівна.
Суспільне Черкаси
"Якщо людина захворіла, то наші листоноші і вночі прийдуть принесуть. А це вони сіли й поїхали. Вони будуть чекати, доки я підіймаюся?".
Пані Ольга розповіла, що газети перший місяць їй взагалі не дали. Квитанція про виписану газету є, але ніхто не знає що з нею робити. Натомість місцеві листоноші знали все та ніяких проблем тоді не виникало.
Люди часто стоять в черзі, не знаючи чи отримають вони щось, додала Лідія Осьмачко:
"Черга дійшла: а вашої пенсії сьогодні нема. От тобі і просиділа під поштою у 80 років на сонці і пішла ні з чим додому".
Аби залишили хоча б дві поштарки на село, це вирішило б проблему, вважає місцева жителька Ольга Король.
Не всі можуть підлаштуватися під новий графік. У Ташлику проживає 1400 осіб, більшість з яких пенсіонери, а село розкидане на 30 кілометрів, пояснила староста села Світлана Чищ. Тому неодноразово зверталися до керівників, аби вирішити питання з поверненням листонош:
"Вони нам вже пропонують начальника відділення зв’язку на 0,8 ставки і ще одну листоношу на 0,8 ставки. Але ви розумієте, що зараз на таку відповідальну роботу і на таких умовах людину дуже важко знайти".
Суспільне Черкаси
У Носачеві ситуація аналогічна. Як працювала тут поштаркою, розповіла Валентина Товстоп’ят, то розвести встигали все вчасно. Тож і нині допомагає односельцям:
"Багато пенсіонерів таких, що далі двору не ходять. Дзвонять, просять, то за світло, ну проїхала позабирала, оплатила, вони вже так звикли. А машина: йдіть на пошту беріть. Ну вони ж самі розумієте які в нас люди. Машина розрахована на 2-3 села на день. Просто нереально його все обкатати, а тим більше у нас півтори тисячі населення".
Місцеві жителі стурбовані та просять повернути листоношу
У Ротмістрівці після оптимізації роботи додалося, бо частину працівників у відділенні скоротили, розповіла його начальниця Наталія Возна. Вона тут працює 35 років:
"Дуже тяжко одній листоноші, яку залишили у нас, дуже тяжко охопити їй увесь об’єм, село велике, розкидане. Ну старається рознести вперед пенсію, а потім вже газети. Звичайно є затримка. Відсилають і отримують посилки, перекази, одержують пенсію, ну листи, кореспонденція, газети передплачують. Тепер, на жаль, менший об’єм передплати".
Місцевий житель Володимир Бірюков пояснив, що листоноша працює навіть у вихідний день.
Суспільне Черкаси
Неодноразово від місцевих жителів отримував листи зі скаргами, розповів голова громади Володимир Ховайба. У їхній громаді 12 сіл, де проживає майже 10 тисяч людей, тому поштові відділення мають залишатися для зручності:
"Хоча б дві листоноші і ми б більше нічого не потребували. Практично 2 листоноші були місцеві, вони знають де та пенсіонерка, хто де як проживає, вони всіх людей знають, вони прийшли рознесли".
У селах, де проживає менш як дві тисячі людей, стаціонарні поштові відділення з 1-го липня цього року замінили на пересувні — пояснила директорка з розвитку мереж черкаського регіону "Укрпошти" Анжела Гаврилова. Вони працюють за узгодженим із місцевими жителями графіком, а послуги надаються вчасно:
"Скільки бралося платежів, скільки виплачувалася пенсія, скільки носилась передплата — це все розраховувалось і чітко прораховувалося і кількість годин роботи в населеному пункті і кількість машин. Аргументованих скарг, от чітко якесь то відділення не відповідало, не працювало згідно зі своїм режимом у Черкаські дирекції немає, немає на гарячих лініях. До нас не зверталися мешканці зі скаргами про те, що режим роботи порушений".
Суспільне Черкаси
Кількість листонош не збільшуватимуть, бо нині справляються з обсягом роботи. А от зі скаргами щодо якості або невиконання послуг працівниками відділень можна звертатися на гарячу лінію або ж особисто до неї, додала Анжела Гаврилова.