
Літак Як-40, який реставрують у музеї Києва. Державний музей авіації ім О.К. Антонова/Facebook
У Києві реставрують літак Як-40. Це — один з найстарших збережених представників цього типу літаків в Україні. Наразі завершили відновлювати кабіну екіпажу.
Про це повідомили у Державному музеї авіації ім О.К. Антонова.
"Наш експонат, це один із трьох літаків першої серії, з яких і почалася історія Як-40. Усього було випущено 60 серій і побудовано 1013 літаків цього типу, але лише одиниці збереглися у такому ранньому варіанті. Цей літак має конструктивні та компонувальні відмінності від більшості серійних Як-40", — йдеться у повідомленні.
Зазначається, що свій перший політ він здійснив у 1968 році, а згодом експлуатувався у Кіровоградській Школі вищої льотної підготовки, нині — Льотна академія у Кропивницькому. З 1971 року служив навчальним посібником автополігона Київського авіаційного інституту, допомагаючи студентам вивчати авіаційну техніку.

Кабіна літака Як-40. Державний музей авіації ім О.К. Антонова/Facebook
У 2020 році літак перевезли до Музею авіації, де його поступово реставрують. За десятиліття навчальної служби він втратив багато елементів конструкції, а салон і кабіна зазнали значних пошкоджень, зауважили у музеї. Наразі завершили реставрацію кабіни екіпажу.
"У межах цього етапу також було відновлено електроживлення кабіни, що дозволило "оживити" освітлення та частину приладів — тепер вона знову виглядає, ніби готова до польоту. Цей проєкт став для нашого музею першим відновленням такого рівня, справжнім спільним досягненням досвічених фахівців реставраційного відділу", — йдеться у повідомленні.

Прилади в кабіні літака. Державний музей авіації ім О.К. Антонова/Facebook
Музейники також зауважили, що під час реставрації цього літака здобули досвід у відновленні складних елементів конструкції та обладнання, впровадили нові технології, а також випробували нестандартні методи, які використовуватимуть у наступних проєктах. Попереду — відновлення пасажирських крісел, інших частин інтер'єру і остаточне фарбування літака.
Реставрацію роблять в межах програми грантів "Культура єднає: Музеї Японії — Музеям України".
Пасажирський реактивний лайнер Як-40 був створений в середині 60-х років для коротких (регіональних) авіаліній, на яких повинен був замінити старі поршневі літаки. Він брав на борт до 32 пасажирів і перевозив їх на відстані до 1800 кілометрів з крейсерською швидкістю близько 500 кілометрів на годину.
Відсутність на той час двигунів потрібної потужності змусило конструкторів встановити три двигуни АІ-25. Літак виявився надійним в експлуатації, але не достатньо економічним. Наразі кілька сотень таких літаків ще літають в авіакомпаніях різних країн світу.
Раніше повідомлялося, що у травні вулицями Києва транспортували літак Ту-134А-3 "Україна", який возив перших осіб держави. Його експонували на Фестивалі кар'єри, який проходив на ВДНГ.
Читати ще

Читати ще
У Полтавському музеї важкої бомбардувальної авіації готують новий експонат – літак МіГ-23
