За інформацією: Суспільне Тернопіль.
Учасники заходу. Суспільне Тернопіль
Цей проєкт реалізують зараз у чотирьох громадах області. Зокрема, в Тернополі цей проєкт діє у трьох навчальних закладах. З-поміж них — у середній загальноосвітній школі №14. Директорка закладу Оксана Добровольська розповіла, як в умовах повномасштабної війни стрес впливає на дітей.
Оксана Добровольська, директорка Тернопільської школи № 14. Суспільне Тернопіль
За її словами, у школярів може змінюватися поведінка, манера спілкування та стосунки. У школі потребують більшої кількості психологів:
"У дітей може бути більше агресії. Вони не вміють виразити свої емоції, не розуміють інших. Тоді спілкування може призвести до різних конфліктних ситуацій.
Інколи є питання, якими дитина не може поділитися в сім'ї, з родиною. Але вона шукає оцього ментора, як ми говоримо, вчителя, наставника. Саме цей проєкт є простором, який діти часто відвідують і можуть там поділитися своїми наболілими питаннями".
Одна з локацій безпечного простору. Суспільне Тернопіль
Координаторка проєкту Анастасія Горська зазначила, що ініціативу впровадили у 2022 році в чотирьох громадах Тернопільської області. А саме, в трьох школах Тернополя і в трьох сусідніх громадах. Фахівці проводили заняття з дітьми, їхніми батьками і педагогами. Мета — об'єднати освітнє середовище і створити умови для того, щоб психосоціальна підтримка дітям надавалася якісно.
Анастасія Горська, координаторка проєкту. Суспільне Тернопіль
"Ми представили чотири локації. Це інструменти, за якими працюємо. Перша локація — "Безпечний простір". Нам вдалося зробити імітацію просторів, які відкрили в кожній зі шкіл. Наступна локація — методичні стенди "Шлях супергероя". Тут можна побачити різні теми: власний ресурс, здорові стосунки, ненасильницька комунікація. Є QR-коди і методичні рекомендації.
Інновація наших таборів — екопростір. Остання локація — "Граючи долаємо стрес". Гра допомагає дітям і дорослим стабілізуватися та вивільняти емоції. У цьому році наш проєкт впровадять ще у семи громадах області: Теребовлянській, Козівській, Зборівській, Підволочиській, Скалатській і Збаразькій", — сказала Анастасія Горська.
Олена Лівень, соціальна працівниця БФ «Карітас». Суспільне Тернопіль
Заняття для дітей проводять двічі на тиждень.
"Ми працюємо не в стилі лекцій, а в ігровому форматі. Допомагаємо дітям зняти стрес, знайти моменти, якими вони хочуть поділитися з вчителями, з соціальними працівниками", — говорить соціальна працівниця "Карітасу" Олена Лівень.
Екопростір для учасників проєкту. Суспільне Тернопіль
Заступниця начальниці управління освіти Тернопільської міськради Ірина Сум розповіла, як впроваджували проєкт у місцевих школах.
Ірина Сум, заступниця начальниці тернопільського міського управління освіти. Суспільне Тернопіль
"Активно включилася в цей проєкт загальноосвітня школа №13, 14 і Тернопільський класичний ліцей. Поліпшення матеріально-технічної бази, зокрема, створення просторів у цих закладах дає можливість дітям, батькам і педагогам здобувати нові знання. У майбутньому цю співпрацю будуть продовжувати", — зазначила Ірина Сум.
Менеджерка проєктів благодійного фонду "Карітас Україна" Марина Мартиненко розповіла, що проєкт реалізують в Україні з 2017 року. Спершу його запровадили у школах Донецької та Луганської областей.
Марина Мартиненко, менеджерка проєктів БФ «Карітас Україна». Суспільне Тернопіль
"Наша мета — розширити географію, бо маємо гарні результати. Проєкт допомагає дітям стабілізувати емоційний стан, віднайти соціальні контакти. Допомагає родинам виховувати дітей в часи війни та підтримує педагогів у професійному розвитку. Проєкт багатокомпонентний, комплексний, з інноваційною складовою. Саме тому він є цікавим", — сказала Марина Мартиненко.
Автор: Віта Поляна