Учні Чернігівського наукового ліцею здобули перемогу на конкурсі з бізнес-ідеєю — їстівні стаканчики для напоїв

За інформацією: Суспільне Чернігів.

Колаж учні Чернігівського обласного наукового ліцею та їстівний стаканчик. Карина Радченко

Учні Чернігівського обласного наукового ліцею здобули перемогу на всеукраїнському конкурсі з бізнес-ідеєю — їстівні стаканчики для напоїв замість паперових чи пластикових. Конкурс проходив з грудня 2024 року до березня 2025-го. У першому етапі, який відбувся онлайн, було 212 команди з 23-х областей, а до фіналу, який був у Львові, потрапили 23 команди із 12-х областей України.

Що відомо про конкурс, як виникла ідея створити їстівні горнятка, про це та інше говорили в ефірі "Українського радіо Чернігів" з учнями обласного наукового ліцею Домінікою Старченко, Кариною Радченко, Антоном Ребенком, Веронікою Савенко, а також з менторкою команди, вчителькою біології та екології Світланою Потоцькою.

Що відомо про конкурс

У конкурсі "Бізнес ідеї" взяли участь 695 дітей зі 176 закладів освіти. Представляли свої ідеї в чотирьох напрямках:

  • Здоров’я та соціальний вплив.
  • Сталий розвиток та екологія.
  • Технології та інновації.
  • Освіта та дозвілля.
  • Конкурс був проведений організаторами у два етапи. В першому етапі, який проходив онлайн, учні виконували різні завдання від організаторів, каже Світлана Потоцька.

    "Одним із завдань було — перегляд відеолекцій, навчального матеріалу. Потім за результатами учасники команди писали тестування і переходили на наступний етап конкурсу. Були відеоконтенти, створені учнівською нашою молоддю. Також брали участь у різних напрямках щодо обговорення питання, які висвітлювали організатори".

    Антон Ребенок, Домініка Старченко, Світлана Потоцька, Вероніка Савенко, Карина Радченко. Карина Радченко

    Зі слів Світлани Потоцької, конкурс ідей у 2024 році проходив лише для учнів Львова та Львівської області. У 2025 році такий конкурс провели для учнів з усієї України.

    "Ми запропонували в природничо-математичному класі всім учням долучитися до конкурсу. Але у нас є така когорта ініціативних, розумних, креативних учнів, які саме залучилися до підготовки бізнес-ідеї на цей конкурс".

    Журі оцінювало за трьома критеріями — креативність, критичність та комунікація, каже Домініка Старченко.

    "Саме розуміння цих трьох критерій дало нам змогу максимально оцінити кожну з наших потенційних бізнес-ідей і вибрати ту, яка буде максимально показувати нас як креативних, максимально буде логічною і доступною для реалізації. І наш вибір серед оцих ідей зупинився саме на їстівних горнятках".

    Істівний стаканчик. Карина Радченко

    Як обирали бізнес-ідею на цей конкурс

    Коли записалися на цей конкурс, каже Домініка Старченко, то у них не було чіткої ідеї. Було багато пропозицій, які стосувалися екології.

    "У нас були ідеї пов'язані з тваринками, у нас були ідеї пов'язані з купівлею-продажом вторинних ресурсів. У нас було, в принципі, багато ідеї. І щоб вибрати ту саму, яка нам підійде, треба було, звісно, багато подумати. Тому що кожен із нас оцінював за десятибальною шкалою, за різними критеріями, кожну ідею. І в результаті цього ми обрали саме оцю ідею"

    Домініка каже, одна з ідей була орендувати річку Стрижень чи продавати рибу.

    "Була ідея по збору різноманітних трав. Була ідея — кафе з тваринками. І також це кафе могло б слугувати таким собі притулком для тваринок, господарі яких мають поїхати на кілька днів. Були ідеї — екологічне кафе за прибиранням, в якому ви отримуєте певні бали, з яких ви можете купити продукцію", — каже Карина Радченко.

    Вероніка Савенко, Домініка Старченко, Антон Ребенок та Карина Радченко обговорюють бізнес-ідеї. Карина Радченко

    Ідея створити їстівні горнятка виникла в Домініки Старченко.

    "Я здивувалася від того, що коли я ходжу по вулиці і хочу випити каву, я саме використовую одноразові стаканчики. Я подумала, стоп, Домініка, ти ж не така, ти ж хочеш за екологію боротися, то треба щось змінювати. І тоді прийшла ідея змінювати і щось робити. Тістечка в кав'ярнях на винос дуже дорогі, за допомогою їстівних стаканчиків ми вирішуємо цю проблему, адже ви можете і смачно перекусити".

    Карина Радченко каже, над виготовленням стаканчиків працювали близько двох тижнів.

    "Їх ми вже покрили зсередини шоколадом та карамеллю і підправили на конкурс, журі змогли скуштувати, також ми самі спробували".

    Домініка Старченко, Антон Ребенок, Вероніка Савенко та Карина Радченко на конкурсі «Бізнес ідеї». Карина Радченко

    Вартість такого їстівного стаканчика 12 гривень, говорить Антон Ребенок.

    "Ми зробили націнку — 17 гривень, це максимально доступна ціна. Я особисто у родичів, у знайомих питала, скільки б вони могли віддати. Нам казали про 20-25-30 гривень. Але ми вирішили зробити стаканчики максимально доступними для всіх, тому вони мають невелику собі вартість — 17 гривень. І ти не просто поп'єш каву, а збережеш довкілля і смачно перекусиш", — каже Домініка Старченко.Читати ще

    Читати ще

    У Чернігові відкрили консультаційний центр для підприємців: як він працює

    Новости Украины