Україна розширила можливості проходу кораблів на Дунаї

Україна розширила можливості проходу кораблів на Дунаї

Фото: Дунайское пароходство Україна має намір збільшити вантажопотік через порти Дунаю

Це забезпечить більш безпечне судноплавство між Чорним морем і річкою Дунай, водночас збільшено вантажопотік через порти Дунаю.

      Відтепер судна з осадкою 6,5 метра можуть проходити гирлом Бистре на річці Дунай. Про це повідомило Міністерство інфраструктури України на своїй сторінці у Facebook у п’ятницю, 17 лютого.    Згідно з розпорядженням від 16 лютого, виданим портом Ізмаїл, прохідна осадка суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре річки Дунай до 77-го кілометра Кілійського гирла становить 6,5 метра, а від 77-го кілометра до 116-го кілометра Кілійського гирла – 7 метрів.   Зазначається, що на початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну максимальна осадка становила всього 3,9 метра.   Дунайський портовий кластер за останній рік значно розвинув експортну спроможність. Лише з березня 2022 року перевалка вантажів у портах Ізмаїл, Рені й Усть-Дунайськ зросла втричі. Загалом же з них було експортовано понад 3 млн тонн продукції, зокрема понад 17 млн тонн продовольства.   «Така динаміка і проблеми з експортом через морські порти, які все ще існують, роблять розвиток інфраструктури Дунайського регіону пріоритетним напрямом нашої роботи. У рамках цієї роботи та завдяки успіхам ЗСУ у Чорному морі ми вже відкрили для судноплавства гирло Бистре, збільшили потенціал перевалки портів. Також продовжуємо днопоглиблювальні роботи в українській частині Дунаю», – заявив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.   За його словами, збільшити допустиму осадку суден вдалося вперше за час незалежної України. Це стало можливим завдяки ліквідації наслідків заносимості, вилученню наносів із ґрунту, усуненню перекатів і відновленню паспортних характеристик у межах акваторій морських портів України.   «Завдяки цьому ми зможемо забезпечити більш ефективне та безпечне судноплавство між Чорним морем і річкою Дунай, а також збільшити вантажопотік через порти Дунаю», – наголосив міністр.   Раніше повідомлялося, що Україна у 42 рази збільшила експорт зерна по Дунаю. Порти Ізмаїл, Рені й Усть-Дунайськ на річці Дунай за січень–листопад 2022 року наростили обсяги перевалки вантажів у 2,9 раза порівняно з аналогічним періодом 2021 року.   У листопаді минулого року Україна запустила Дунайський зерновий шлях. Проект передбачає транспортування української агропродукції у румунський порт Констанца.  

Джерело

Новости Украины